Ποια «ηλιθιότητα», ποιου «συστήματος» ?

«Χρωστάει  χάρη  η κοινωνία  μας  στα παιδιά  του  ο,9  πρωτίστως  παιδιά  από  φτωχες οικογένειες  και  φτωχές περιοχές  χωρίς  πόρους  για  φροντιστήρια  που  επιμένοντας  να  σπουδάσουν έδωσαν  εξετάσεις  και  ανέδειξαν  το  αδιέξοδο  και  την  ηλιθιότητα  του  συστήματος. Η κ Αννα Διαμαντοπούλου και ο κ Γιάννης  Πανάρετος  ανακοίνωσαν  ότι  επιτέλους  θα  καταργηθούν  οι  εξετάσεις  για  σχολές χαμηλής  ζήτησης Είναι μια  αρχή. Ας  είναι καλά  τα παιδιά του  0,9»

Ετσι  τελειώνει το  «Εγκώμιο  για  τα παιδιά  του  0,9»  ο κ Ψυχογιός. (Κατά  την  άποψη  μου  βέβαια  κάποιος  που  «επιμένει  να  σπουδάσει»  οφείλει  και  να  το  αποδεικνύει  γράφοντας  κάτι  καλύτερο από 0,9 , αλλά  ας  το  παραβλέψουμε)  Λίγο  πιο  πριν  μας  είχε  δώσει  και  τον  δικαιολογητικό  λόγο  εισαγωγής  τους «Ως  προς  την  γελοιοποίηση   όσων  πήραν  0,9 στις  εξετάσεις  τα  παιδιά  αυτά  έχουν  απολυτήριο λυκείου αλλιώς  δεν  θα  γινόταν  δεκτοί  ως  επιτυχόντες» Μαζί  του  και  η κ Διαμαντοπούλου  που  τοποθετούμενη   για  τις  περιπτώσεις  εισόδου  σε  σχολές  με  βαθμό  0,9   απάντησε  ότι   « στα Πανεπιστήμια  οι  υποψήφιοι  μπαίνουν  με  τον  βαθμό  του  απολυτηρίου  τους»

Στρουθοκαμηλισμός? Λαικισμός? Μηδενική  επαφή  με  την  πραγματικότητα?  Κάποιος  συνδυασμός  και  των τριών? Το  πιθανότερο! Γιατί  η  «ηλιθιότητα του  συστήματος» προφανώς  δεν  αρχίζει  από  τον  τρόπο εισαγωγής  στις  Ανώτατες  Σχολές.

Περνάει  άραγε  από  το  μυαλό  τους  ότι  τα  παραπάνω  μπορεί  να  σημαίνουν  ότι  υπάρχει ΚΑΠΟΙΟ  πρόβλημα στο  Δημόσιο  και  δωρεάν εκπαιδευτικό  μας  σύστημα?  Ένα  Λύκειο  που  παράγει  και  δίνει  απολυτήριο σε  ένα  νέο άνθρωπο  που  στη  συνέχεια  δίνει  εξετάσεις  (σε μια πολύ  συγκεκριμένη  και  πάντως  όχι  απέραντη  υλη)  συναγωνιζόμενος κάποιους  άλλους  που  επίσης  έχουν  απολυτήριο  Λυκείου   και  βγάζει  Μ.Ο.  6 ή5ή  3 ή 0,9. Μήπως  το  απολυτήριο   κατάντησε πλέον    κάτι  που  ο  καθένας  «δικαιούται»  να  έχει  ανεξαρτήτως  γνώσεων? Μήπως  είναι  κάποιου  είδους  κοινωνική  παροχή?  Και  μια  και  κατά  τον  κ Ψυχογιό  η κατάργηση  των  εξετάσεων  για  τις  σχολές  χαμηλής  ζήτησης  «είναι  μια  αρχή»  ποιο  είναι  το  «τέλος»  ή  έστω  το  επόμενο  βήμα? Ποιες   ευκολίες  θα  σκαρφιστούμε  για  να  γίνουμε  αρεστοί? Ποια «δικαιώματα»  θα ανακαλύψουμε?

Δεν  υπάρχει  μεγαλύτερη  κοινωνική  αδικία,  δεν  υπάρχει  πιο  υπονομευτική  για  το  μέλλον  της  κοινωνίας   δομή  από  μια  υποβαθμισμένη Δημόσια  Παιδεία που  λειτουργεί χωρίς  απαιτήσεις. Τα  πρώτα και μεγάλα  θύματα  της  είναι  αυτά  υπέρ  των  οποίων  κόπτεται  ο κ Ψυχογιός και  οι  ομοιδεάτες  του.  Αντί   να  στήσουμε  ένα Δημόσιο  Σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, Πανεπιστήμιο)  που  να  προσπαθεί  να  εμπνεύσει τους  μαθητές  του, να  τους  δημιουργήσει  αίσθημα προσωπικής  ευθύνης,  να  τους  δώσει  εφόδια για  το  μέλλον  τους,  να  απαιτήσει και να  επιβραβεύσει  την    προσπάθεια τους,  στήσαμε  ένα  Δημόσιο Σχολείο χωρίς  απαιτήσεις  που  μοιράζει  απλώς  χαρτιά (απολυτήρια  πτυχία κλπ)  και  τα  υπόλοιπα  τα  αφήσαμε   σε  όσους  από  μόνοι  τους  αποφασίσουν  ότι  θέλουν και  μπορούν  να  έχουν  κάτι  παραπάνω. Φροντιστήρια, ιδιωτικά  σχολεία, Πανεπιστήμια  εξωτερικού, μεταπτυχιακά…. Χαμηλώσαμε  δραματικά τον πήχυ για  το Δημόσιο Σχολείο,  το  κάναμε  πολύ  «βολικό», χωρίς να  φροντίσουμε  να  το  κάνουμε  αποτελεσματικό και  αυτό  το  πληρώνουν  πρώτα  τα  παιδιά   των  «μη εχόντων» και  αυτών  που  η  εκπαίδευση  του  βλαστού  τους  δεν  είναι  η πρώτη  προτεραιότητα. Τα  υπόλοιπα  εάν  έχουν  και  όρεξη μπορούν  να  βρουν  τον  δρόμο  τους. Θα  πάνε  σε  ένα  καλό  ιδιωτικό (και  καλά  θα  κάνουν) θα  βρεθεί ένας  φροντιστής  να  τους  δώσει  αυτά  που  δεν  τους δίνει  ο  καθηγητής  στο  σχολείο (επειδή βαριέται, επειδή  «θα  τα  κάνουν  στο  φροντιστήριο», επειδή κι  αυτός  απλώς  πήρε  ένα  πτυχίο κ.ο.κ), θα  υποστούν   καρτερικά το μπάχαλο  του Ελληνικού   Πανεπιστημίου (αν  δεν  «την  κάνουν»  κατ΄ ευθείαν  για  έξω), εάν  μπορέσουν  θα  αντισταθούν στην  αλλοτρίωση  του, θα  κάνουνε  το  μεταπτυχιακό  τους  στην  Εσπερία και  αν  δεν   τους  κρατήσει  εκεί μια  καλή  δουλειά  (κάτι  που  συμβαίνει  όλο  και  συχνότερα)  θα  επιστρέψουν  για  να  δουλέψουν    προφανώς  με  πολύ  καλύτερες  προοπτικές  από  αυτές  των  παιδιών  που  αφήσαμε  στο  έλεος  της  δικιάς  μας Δημόσιας,   δήθεν δωρεάν,  χαμηλών  απαιτήσεων, βολικής και  κοντόφθαλμης  Παιδείας  μας.

Προτάσεις  μπορούν  να  γίνουν  πολλές….. Σχολές τριτοβάθμιας  εκπαίδευσης  σε  10 (όχι  σε 110!!)  πόλεις. Μεγάλες  οργανωμένες σχολές, με  τις  βιβλιοθήκες τους, τις  φοιτητικές  εστίες  τους  και  τους  καθηγητές τους παρόντες. Σχολές που θα καθορίζουν  αυτές  πόσους  και  ποιούς   φοιτητές  μπορούν  να  εκπαιδεύσουν. Δημιουργία προτύπων  Γυμνασίων-Λυκείων, 10  στην  αρχή, 20  σε δύο  χρόνια,  50  αργότερα,  που  θα  λειτουργούν με  άλλους  κανόνες,  με  καθηγητές  ειδικών  προσόντων και  -γιατί όχι-  με άλλες  αμοιβές και  θα  παίζουν  τον  ρόλο διαρκώς  επεκτεινομένων νησίδων  ποιότητας. Καθιέρωση  ίσως ενδιάμεσης βαθμίδας μεταξύ  Λυκείου και  τριτοβάθμιας  εκπαίδευσης.

Προυπόθεση  για  οτιδήποτε  από  αυτά  ή και  για  οτιδήποτε  άλλο  που  μπορεί  να  βοηθήσει  είναι  βέβαια  να  κινηθούμε  επί  χρόνια  και  ανεξαρτήτως εναλλαγής κυβερνήσεων και  υπουργών με  συνέπεια  σε  ΜΙΑ  κατεύθυνση. Συνειδητοποιώντας ότι αν στην εκπαίδευση  έχουμε  προτεραιότητα  την  ευκολία  εκπαιδευτών  και  εκπαιδευομένων,  αν  κατεβάζουμε  συνεχώς  τον  πήχυ  των  απαιτήσεων, αν συνεχίσουμε να αποθεώνουμε  την  «ήσσονα  προσπάθεια» για  να  είμαστε  αρεστοί,  απλώς  υπονομεύουμε  το μέλλον της  κοινωνίας  συνολικά  και  κυρίως  καταδικάζουμε   αυτούς  των  οποίων  τα  αυτιά  «χαιδεύουμε» να  μένουν πάντα  ένα   βήμα  πίσω  (και  σιγά –σιγά  περισσότερα)

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ

ΥΓ  « Γκουγκλίζοντας»   xtsanos   θα  βρείτε σε ένα  από  τα  blogs που (προσπαθώ  να ) παρακολουθώ το en  voz  baja  μια   πολύ ενδιαφέρουσα και  ίσως  πιο  ψύχραιμη  σχετική  ανάρτηση

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s