Απλά….φασισμός.

Χθες  ήταν  ο Χατζηδάκης. Προχθές ο Κακλαμάνης. Παραπροχθές ο  Παναγόπουλος. Αύριο  ποιος?

«Απόλυτα καταδικαστέα η επίθεση στο Χατζηδάκη και στον οποιοδήποτε. Απο την άλλη όμως είναι πολύ καβαλημένο καλάμι και εριστικός»

«…βραβείο βλακείας στους φωτογραφισμένους (στους θυτες για τη βια και τσο Χατζηδάκη για το οτι πηγε στο κεντρο μερα με πορεια)…»

«Σιγα τα ωα ! Δεν τον λιτσαρισαν, λιγο ξυλο τουριξαν. ΚΡΕΜΜΑΛΑ θελει κι αυτος και οι αλλοι που μας ξεπουλησαν και συνεχιζουν να μας ξεπουλουν !»

«…Η φλώρικη μορφή του και ο ανάλγητος νεοφιλελευθερισμός του είναι φυσικό να λειτουργεί σαν κόκκινο πανί στη μέση του δρόμου.»

«…κατακριτεα λοιπον και η βια του Μάη του 68, της ανοιξης της Πραγας, Γαλλικής Επανάστασης, της Επαναστασης του 21, των εθνικοαπελευθερωτικων κινηματων…»

Σκόρπια  σχόλια  από  αυτά  που  μπορεί  κανείς  να  βρει  κατά   εκατοντάδες  στο  διαδίκτυο  (πολλά  πολύ  πιο  σκληρά  και  χαιρέκακα -και  άλλα  σε  απολύτως  αντίθετη  κατεύθυνση)

Ας  ξεκαθαρίσουμε  ορισμένα  πράγματα. Το  να  πλακώνεις  στο  ξύλο  κάποιον  που  διαφωνεί  πολιτικά  μαζί  σου είναι  ΦΑΣΙΣΜΟΣ.  Το  να  πλακώνεις  στο  ξύλο  ένα  βουλευτή ή  ένα  συνδικαλιστή που  τέλος  πάντων  δεν   έγινε  με  το  ζόρι  αυτό  που  είναι  -κάποιοι  τον  εξέλεξαν-  είναι  ΦΑΣΙΣΜΟΣ. Το  να  θέλεις   με  την  βία να  επιβάλλεις  την  άποψη  σου ή  να  αποδώσεις  δικαιοσύνη  κατά  πως   εσύ  την  εννοείς  είναι  ΦΑΣΙΣΜΟΣ.   Και  για  μένα  δεν  έχει  καμμιά  σημασία  αν   εκτιμώ  ή  όχι  τα  εκάστοτε  θύματα   του  τραμπουκισμού  του  κάθε  ΦΑΣΙΣΤΑ. Δεν  έχει  καμμιά  σημασία  η  άποψη  μου για  την  τιμιότητα,  τις  ικανότητες,τον  βίο  και  την  πολιτεία  του  Χ  ή  του Ψ  πολιτικού.  Στις  δημοκρατίες   ευτυχώς  αυτά  τα  θέματα  λύνονται  με  άλλους  τρόπους  . Και  κυρίως  με  την  ψήφο.

Οι  επιθέσεις αυτές  τις  περισσότερες  φορές   αιτιολογούνται  ως  εκφράσεις » λαικής  οργής».  Ατυχώς  ποτέ  δεν  συλλαμβάνονται  αυτοί  οι  οργισμένοι  συμπολίτες  μας  για  να  δούμε  πόσο  περισσότερο  οργισμένοι  είναι ( και  γιατί ) από  τους  υπόλοιπους  οργισμένους  μεν πολίτες ,   που όμως   δεν  χρησιμοποιούν  το  ξύλο  για  να  εκφράσουν  την  αγανάκτηση  τους. Υποψιάζομαι  ότι  αυτοί  οι  δήθεν  «οργισμένοι  πολίτες»  που  βιαιοπραγούν  εκ  του  ασφαλούς    εκτός  από το  ότι  είναι  βαθύτατα   συμπλεγματικά  άτομα  και  ΦΑΣΙΣΤΕΣ,   κατά  πάσα  πιθανότητα  φίλησαν  κατουρημένες  ποδιές  για  να  διορισθούν,   στη  δουλειά  τους  «τα  ξύνουν»,   την  τεμπελιά  και  την  ανικανότητα  τους  την  έχουν  ιδεολογικοποιήσει  και  πριν   τελειώσει  το  «πάρτυ»  ήταν  αυτοί  που  κυρίως  το  απολάμβαναν   και  βοηθούσαν  τους  διοργανωτές  του. Μια  υποψία  εκφράζω  και  εφ΄ όσον  συλληφθούν  (άφθονα  video κυκλοφορούν  στο  διαδίκτυο)  θα  δούμε  ποιος  είναι  ποιος ,  εαν   βέβαια  το  επιτρέπει  η    περίφημη  Αρχή Προσρασίας  Προσωπικών Δεδομένων.

Πως  όμως  μας  προέκυψαν   αυτές  οι  βίαιες  εκφράσεις  «λαικής  οργής» ? Σίγουρα  όχι  ξαφνικά.  Σταθερά  και  επι  δεκαετίες  συγκεκριμένοι πολιτικοί  χώροι   υποθάλπουν   την  βία επιδεικνύοντας  μάλιστα  ιδιαίτερα  επιλεκτική  ευαισθησία.  Και  δυστυχώς  έχουν  υποβάλλει  (ή  επιβάλλει)  σε  μεγάλο  μέρος  της Ελληνικής   κοινωνίας  και  στην  Ελληνική  Πολιτεία   την  υποχρέωση  ανοχής  της  βίας. Γι  αυτό  οι  καταλήψεις   των  σχολείων θεωρούνται  απλώς  ενα  κατ΄ έτος  έθιμο ,  κάτι  σαν  τα  κόκκινα  αυγά  το  Πάσχα.  Το  χτίσιμο  γραφείων  καθηγητων  στα  Πανεπιστήμια  μια  περίπου  χαριτωμένη  μορφή  διαμαρτυρίας. Η   δολοφονική  δράση  τρομοκρατών  είναι  απλώς  μια  αφορμή  για   αόριστες, γενικόλογες  καταδίκες  που  πάντα  καταλήγουν   » στην  κακούργα  την  κενωνία»  που  δημιουργεί  τους  τρομοκράτες  και  στην  υποψία  ότι οι  τρομοκράτες  είναι  κάποιοι  σκοτεινοί  προβοκάτορες. Καταλήψεις, αποκλεισμοί  δημοσίων  κτιρίων ,πλοίων ξενοδοχείων  αντιμετωπίζονται  σαν  μια  ακόμα  μορφή  αγωνιστικής  δράσης. Κάποιες  μολότωφ  και  μερικές  βιτρίνες  σπασμένες  είναι  το  αποδεκτό  και  σύνηθες  κόστος  κάθε  πορείας (κι  ας  «τρομοκρατούνται»  οι  Ευρωπαίοι  νομίζοντας  ότι «κάτι τρέχει») Ακόμα  κι  ο   ηλίθιος χουλιγκανισμός  των  γηπέδων   θεωρείται  σαν  μια  αναγκαία  γραφικότητα. Κάπως  έτσι   προέκυψαν  και  τα  σχόλια  υπερ  του  χθεσινού  ξυλοδαρμού.

Το   ιδιαίτερα    επικίνδυνο  είναι  ότι   πλέον   έχοντας  πάρει  θάρρος  από   αυτή   την  ανόητη  ανεκτικότητα  κάποιοι  έπαψαν   να  έχουν   απλώς  μια «ζεστή αγκαλιά»  για  κουκουλοφόρους  και  «καραμπινάτους»  τρομοκράτες.  Προχώρησαν  ένα  βήμα  πιο  πέρα.  Βγαίνουν  φόρα  παρτίδα  και  μιλάν  για » ανυπακοή  και  αντίσταση» για  «πόλεμο  που  μόλις  άρχισε»,  για  μη  υποχρέωση  τους  να  σέβονται   το  Σύνταγμα και  άλλα  φαιδρά.

Ας  το  σκεφτούμε….

Οσο  ο  Παφίλης  θα  δηλώνει  στη  Βουλή  όπως  προχθες : «Ναι! Νόμος  είναι  το  δίκιο  του  εργάτη  . Και  θα  επιβληθεί!» χωρίς  να  παίρνει  την  πρέπουσα  απάντηση…

Οσο  η  Πολιτεία  θα  αρνείται  να    υπερασπισθεί   τους  νόμους και  να  προστατέψει   την  αξιοπρέπεια  της   και  την  περιουσία  της  και  μαζί  με  αυτά  την  ασφάλεια     και  την  περιουσία  των  πολιτών  της…

Όσο  η  συντριπτική  και  σιωπηλή  πλειοψηφία  των  πολιτών   δεν   αποφασίζει    κι  όταν  το  αποφασίζει   δεν  βρίσκει  τους  διαύλους   για  να   αντιδράσει  αποφασιστικά  και  δημοκρατικά    σ΄ αυτόν  τον  ιδιόμορφο ΦΑΣΙΣΜΟ…

Τόσο  θα   πολλαπλασιάζονται   και  θα  αποθρασύνονται  αυτοί  που  μπερδεύουν (ή «μπερδεύουν»)  το  ξύλο  στον  Χατζηδάκη  με  την    βία  της  επανάστασης  του 1821.

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

YΓ   Αν  ο  «Μήτσος»   αποφασίσει  ότι  του  φταίνε  οι «οργισμένοι  πολίτες»  και  πάρει  ένα  στυλιάρι  και  βγει  στο  δρόμο  κι  αρχίσει  κι  αυτός  να  δέρνει    καταλαβαίνετε  που  θα  πάμε?

Advertisements
This entry was posted in ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ and tagged , , , . Bookmark the permalink.

23 Responses to Απλά….φασισμός.

  1. Ο/Η Dyer λέει:

    Κατ’ αρχήν να δηλώσω και γω ότι είμαι κατά της βίας όπως και να εκφράζεται (εξαιρείται η αυτοάμυνα). Όμως δεν έχουν όλοι οι άνθρωποι την ίδια άποψη ή τις ανοχές. Ειδικά όταν προκαλείς τότε πρέπει να είσαι έτυμος να αντιμετωπίσεις και βία. Στη δημοκρατία οι πράξεις που βλάπτουν κρίνονται και καταδικάζονται από τη δικαστική εξουσία.
    Στην προκειμένη περίπτωση οι υπεύθυνοι για την διοίκηση της χώρας την έβλαψαν ανεπανόρθωτα με πράξεις και παραλείψεις. Λογικά αν υπήρχε ανεξάρτητη δικαστική εξουσία θα έπρεπε να διερευνήσει τα πεπραγμένα των κυβερνήσεων, να επιρρίψει ευθύνες και να τιμωρήσει. Όμως δεν έγινε τίποτα. Οι υπεύθυνοι της τεράστιας βλάβης είναι υπεράνω δικαστικής εξουσίας.
    Ο δράστης μπορεί να είναι φασίστας ή οξύθυμος αγανακτισμένος πολίτης όμως δεν βιαιοπράγησε αναίτια. Οι πολιτικοί προκαλούν με την συμπεριφορά τους. Αυτοί που ορκίσθηκαν να τηρούν το σύνταγμα είναι οι πρώτοι που με πλάγιους τρόπους το παρακάμπτουν. Πως χαρακτηρίζεται τελικά ένα σύστημα φασιστικό από τη παραβατικότητα του λούμπεν στοιχείου ή από την παραβατικότητα του εκλεγμένου πολιτικού;

  2. Ο/Η fanis panagiotopoulos λέει:

    Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο.

    Συμφωνώ μαζί σου!

  3. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Dyer
    1 Αν ο Μήτσοος δεν έχει την » ίδια άποψη» με σένα και θεωρεί ότι «προκαλείς» μπορεί να έρθει να σου ανοίξει το κεφάλι?
    2 Στη Δημοκρατία τα δικαστήρια δεν είναι αρμόδια για να κρίνουν πολιτικές αποφάσεις έστω κι αν αυτές κάποιοι θεωρούν ότι βλάπτουν τον τόπο.Από τα δικαστήρια κρίνονται οι παρανομίες.
    3 Δεν αναγνωρίζω σε κανένα την αποκλειστικότητα να ξέρει το σωστό και το λάθος και να παίζει τον ρόλο του … Ζορό!
    4 Το αν οι πολιτικοί προκαλουν με την συμπεριφορά τους, ποιοι αρέσουν και ποιοι όχι (όχι το αν έχουν δίκιο) κρίνεται στην κάλπη.
    5 Η συγκεκριμένη συμπεριφορά – άσκηση βίας επειδή διαφωνώ μαζί σου ή επειδή κατά την άποψη μου φταις – ανεξάρτητα από το ποιος έχει δίκιο και ποιος άδικο είναι φασισμός.
    6 Ο φασισμός δεν είναι θέμα απλώς παραβατικότητας του Α ή του Β. Παραβατικότητα υπήρχε και θα υπάρχει πάντα. Φασισμός είναι: κάποιος με το «έτσι θέλω» και με την βία να προσπαθεί να επιβάλει την αποψη του για το τι είναι σωστό , τι πρέπει να γίνει, ποιος πρέπει να πεθάνει και ποιος να ζήσει.
    7 Αν το πολιτικό σύστημα έχει προβλήματα (και έχει) δεν είναι σίγουρο ότι όλοι συμφωνούμε πώς μπορεί να αντιμετωπισθούν. Πάντως όχι με το ξύλο.
    7 Καταδίκη του φασισμού με «αστερίσκους» δεν γίνεται!

    • Ο/Η Dyer λέει:

      1 Αν ο Μήτσος είναι ψυχασθενής μπορεί και να μου ανοίξει το κεφάλι. Θεωρείς όμως ότι η αντίδραση του κόσμου είναι κεραυνός εν αιθρία;
      2 Δεν υπάρχει παρανομία στη siemens, στα μαύρα χρήματα που έπαιρναν τα κόμματα για κλείσουν συμφωνίες επιβλαβείς για τον τόπο; και τόσα άλλα που έχουν κάνει για ίδιον όφελος. Και γνώριζαν και συμμετείχαν σε παράνομες συναλλαγές. Αυτές τις παρανομίες των πολιτικών γιατί δεν της κρίνουν τα δικαστήρια; Τι θα πει παραγράφηκαν; Επειδή έχουν νομοθετήσει για να είναι πάνω από τη δικαστική εξουσία; Και αυτό το λες δημοκρατία; Φασισμός είναι. Σε ποια ιδιωτική επιχείρηση δεν τιμωρείται η απάτη του διαχειριστή;
      3 Κανένας δεν ξέρει το σωστό ή το λάθος εκ των προτέρων. Κρίνουμε τις προθέσεις και το αποτέλεσμα. Όταν ενεργείς με γνώμονα την δωροδοκία και δημιουργείς τεράστια βλάβη, δεν είναι Ζορό αυτός που σε κατακρίνει.
      4 Αυτό το παραμύθι με την κάλπη είναι γελοίο και ουσιαστικά ενισχύει την ατιμωρησία των πολιτικών (αν πλουτίσουν για να ζήσουν αυτοί και τα εγγόνια τους σκασίλα τους για την κάλπη). Αν υπολόγιζαν τουλάχιστον τη λευκή ψήφο τότε κάτι θα έλεγε η κάλπη.
      5 Και εγώ είμαι κατά της βίας αλλά όπως είπα δεν είναι όλοι οι άνθρωποι ίδιοι, ούτε όλοι βιώνουν τις ίδιες καταστάσεις.
      6 Όταν σαν πολιτικός με το “έτσι θέλω” επιβάλεις την άποψή σου και δεν υπάρχει ουσιαστικά μηχανισμός ελέγχου και τιμωρίας τότε το σύστημα είναι φασιστικό. Ο πολιτικός εκπροσωπεί το κράτος και η φασιστική του συμπεριφορά είναι αυτή που το χαρακτηρίζει.
      7 Συμφωνώ.
      8 Η φασιστική συμπεριφορά του Α κατακρίνεται και τιμωρείται χωρίς αστερίσκους. Οι αστερίσκοι αφορούν την πολιτική.

  4. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ λέει:

    ΑΦΕΛΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑ ,

    35 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑΠΟΛΙΤΕΥΤΙΚΗΣ ΡΕΜΟΥΛΑΣ
    ΚΑΙ ΑΠΑΤΗΣ,ΑΣΥΣΤΟΛΗΣ ΚΑΙ ΑΤΙΜΩΡΗΤΗΣ
    ΚΛΕΨΙΑΣ,ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΑΙΤΙΟΥΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ
    ΚΑΙ ΑΛΑΖΟΝΕΣ,

    ΜΗΠΩΣ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΑΦΗΝΕΙ ΣΤΟ ΠΑΤΡΙΩ-
    ΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ,ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΗ
    ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΤΑΞΗ,ΤΗ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ,ΤΗ
    ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ,ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗ
    ΔΡΑΣΗ ΠΟΥ ΗΔΗ ΕΞΕΛΙΣΣΕΤΑΙ,ΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟ-
    ΦΩΡΗ ΤΙΜΩΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΔΙΚΑ-
    ΛΗΣΤΩΝ ????

  5. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Dyer
    Νομίζω ότι μεταθέτεις τη συζήτηση. Η ανάρτηση δεν ασχολείται με τα υπαρκτά προβλήματα του πολιτικού συστήματος. Η ανάρτηση υποστηρίζει ότι αρμόδιος για να κρίνει και να τιμωρήσει δια ξυλοφορτώματος τον κάθε Χατζηδάκη δεν είναι ο κάθε (δικαίως ή αδίκως) «οργισμένος». Υπάρχουν νόμοι και διαδικασίες. Αν είναι κακοί κα εκλεξουμε αυτούς που θα τους αλλάξουν. Μέχρι να αλλάξουν οι νόμοι και οι διαδικασίες ισχύουν και εφαρμόζονται. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να παίρνει το νόμο στα χέρια του.

    ΣΠΥΡΟΣ
    Στα 35 χρόνια της μεταπολίτευσης θα πρέπει να είδες και άλλα πράγματα εκτός από απάτη και ρεμούλα. Επειδή (κακώς) τα θεωρείς αυτονόητα δεν τα εκτιμάς.
    Δεν ξέρω τι εννοείς αυτόφωρη τιμωρία (λιντσάρισμα ας πούμε?) ούτε ποιος θα είναι ο τιμωρός (ο κάθε «οργισμένος»? πολλοί «οργισμένοι» μαζι?) Το Σύνταγμα που επικαλείσαι δεν προβλέπει τέτοιες διαδικασίες.

    Και το ερώτημα παραμένει : Εάν ο «Μήτσος» «οργισθεί» με τους «οργισμένους» τι γίνεται?

    • Ο/Η Dyer λέει:

      Συμφωνώ ότι αρμόδιος για να κρίνει και να τιμωρεί δεν πρέπει να είναι ο κάθε “οργισμένος”. Και μόνο το γεγονός ότι είναι οργισμένος τον καθιστά ακατάλληλο για να κρίνει. Το πρόβλημα όμως είναι ότι έτσι όπως τα έφτιαξαν δεν υπάρχει αρμόδιος για να τους κρίνει και αυτό προκαλεί οργή και “οργισμένους”.
      Δεν είχα πρόθεση να μεταθέσω τη συζήτηση, την απάντησή σου σχολίασα σημείο προς σημείο.

  6. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Το περί μετάθεσης της συζήτησης δεν το εννούσα κακοπροαίρετα(εξ άλλου τέτοιου είδους συζητήσεις εύκολα ξεφεύγουν) Απλώς στη σημείο προς σημείο απάντηση σου ασχολείσαι με τις ευθύνες πολιτικών τις οποίες δεν αρνούμαι (έχω γράψει παλιότερα «ΠΕΡΊ ΕΥΘΥΝΏΝ (2) στις 28/5) αλλά δεν μπορεί να είναι δικαιολογία για αυτη την ιδιόμορφη «αυτοδικία» Γιατί όπως κι εσύ λες «αρμόδιος για να κρίνει και να τιμωρεί δεν πρέπει να είναι ο κάθε “οργισμένος”

  7. Ο/Η ψυχραιμια λέει:

    Το ερωτημα που θετεις δεν προκειται ποτε να προβληματισει αυτους που ειναι υπερ της βιας αν δεν εμφανισθει η αντι – βια του Μητσου.
    Εχω ζησει αρκετα στην Ελλαδα για να ξερω οτι ειναι ετσι ακριβως.
    Εαν υπηρχε μια δεξια οργανωση αντιποινων που καθε φορα που σκοτωνε η 17Νοεμβρη απαντοουσε με μια δολοφονια αριστερου δεν θα συνεχιζε η 17Ν να σκοτωνει για τρεις δεκαετιες χωρις να ασχολειται κανεις..Πολυ απλα.
    Ο Χατζηδακης τις εφαγε γιατι ειναι «φλωρος» δηλαδη δεν φοβουνται κατι απο αυτον και την ταση που εκπροσωπει.Γιατι δεν εδερναν ή δε σκοτωναν και βουλευτες της ΕΡΕ πριν το 1967;
    Διαλεξεις περι μη βιας τοτε εκαναν οι αριστεροι ,Ηλιου κλπ.
    Με το να αποκαλεις διαφορους φασιστες δεν αλλαζει κατι.Αν ομως πριν δυο χρονια η ΝΔ τσακιζε τους αναρχικους και συμπαθουντες και υψωνε την απειλη του εμφυλιου πολεμου θα μαζευονταν.
    Δυσαρεστες αυτες οι σκεψεις αλλα οι μονες πραγματικες.

  8. Ο/Η firiki2010 λέει:

    ψυχραιμία
    Δεν λύνεται το πρόβλημα με την αντι-βία του «Μήτσου». Δεν είναι δουλειά του Μήσου να κυνηγιέται στον δρόμο με τον κάθε χαχόλο. Πολύ περισσότερο να κάνει αντίποινα. Θα πηγαίναμε σε ζούγκλα.
    Η τήρηση των νόμων είναι δουλειά της Πολιτείας. Αυτή θα έπρεπε να είχε εκείνο το πλαίσιο (νομικό και δράσης) ώστε ο κάθε Χατζηδάκης να περπατάει στο δρόμο και να μην τον δερνουν «οργισμένοι» διαδηλωτές. Ωστε ο κάθε καταστηματάρχης να μην αγωνιά για την περιουσία του κάθε φορά που έχουμε διαδηλώσεις. Ωστε ο κάθε ένας που πετάει μια μολότωφ να ξερει ότι διακινδυνεύει να περάσει μερικά χρόνια στη στενή. Ωστε όλοι να ξέρουμε ότι θα υποστούμε τις συνέπειες των πράξεων τους. Απλά πράγματα.
    Σχετικά με την τελευταία παράγραφο του σχολίου σου. Για να «τσακίσεις» οτιδήποτε χρειάζεται να το «τσακίσεις» πρώτα σε ιδεολογικό επίπεδο, να το απαξιώσεις, να καταδείξεις την αναποτελεσματικότητα του, να αποκαλύψεις απο που πηγάζει και που το πάει. Καλώς ή κακώς (κακώς κατά τη γνώμη μου) στην Ελλάδα μάς έχουν υποβληθεί ή επιβληθεί ιδεολογήματα περί βίας όταν αυτή έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση και επίσης συγκεκριμένη προέλευση. Αν δεν απαλλαγούμε από αυτά , αν δεν το ξεκαθαρίσουμε στο μυαλό μας ότι αυτός που με μολότωφ ή με κλωτσοπατινάδα θέλει να εκφράσει και να επιβάλει τις απόψεις του είναι ένας κομπλεξικός φασίστας που πρωτίστως έχει ανάγκη ψυχιάτρου δεν γίνεται τίποτα. Κατά τούτο ίσως βοηθάει το να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους.

  9. Ο/Η ψυχραιμια λέει:

    Βοηθαει αλλα δεν αλλαζουν γνωμη αυτοι.Κυιρως δεν αλλαζουν γνωμη τα κυκλωματα που τους υποθαλπουν.
    Εσυ μονος σου τα λες και μερικοι αλλοι αλλα η επισημη ΝΔ κοιμαται.Οχι τωρα που δεν εχει δυναμη αλλα και οταν ηταν κυβερνηση.
    Τα Δεκεμβριανα ηταν απλως η κορυφωση.Ειχαν προηγηθει επιθεσεις σε αστυνομικα τμηματα τα βραδυα.Φοβουμενη μηπως κατηγορηθει για αυταρχισμο και τετοιες ανοησιες ανεχοταν τα παντα και στο τελος εξευτελισθηκε.
    Σε πληροφορω οτι θα αργησει πολυ περισσοτερο να ανακαμψει επειδη ακιριβως εδειξε αυτη τη συμπεριφορα παρα αν εδειχνε πυγμη.
    Οταν γινονταν οι επιθεσεις κατα της αστυνομιας σε Ζωγραφου,Καλλιδρομιου κλπ οφειλε να δωσει διαταγη για χρηση οπλων.
    Αυτοι προσπαθουσαν συνεχως να αποφυγουν ενα νεκρο,τελικα δεν τον απεφυγαν και εγιναν και ρεζιλι.
    Εγω θα τους χτυπουσα στο ψαχνο.Καλυτερα να ξεκαθαρισουμε τους λογαριασμους μας μια και καλη.
    Εν πασει περιπτωσει σημερα εξουσια ειναι το ΠΑΣΟΚ.Εκεινο που πρεπει να κανουν οι βουλευτες της ΝΔ ειναι να παρουν μετρα αυτοπροστασιας.
    Τα υπολοιπα ειναι ανεφικτα.

  10. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Δεν με ενδιαφέρει τόσο να αλλάξει η γνώμη 500 κουκουλοφόρων, κάποιων «ξεχασμένων» σταλινικών ή κάποιων «ευαίσθητων» ψευτοδιανουμένων. Με ενδιαφέρει η γνώμη των υπολοίπων. Σε μια «συζήτηση» εάν ο συνομιλητής μου είναι προφανώς «κολλημένος» μ΄ ενδιαφέρει η γνώμη που σχηματίζουν αυτοί που μας ακούνε.
    Ο Δεκέμβριο του 2008- για τον οποίο ξέρω από άλλα σχόλια ότι έχεις δικαίως μια ιδιαίτερη ευαισθησία – κι εμένα με εξόργισε λόγω και της «αρρώστιας» που αναδείκνυαν οι καταστροφές αλλά και λόγω της μηδενικής αντίδρασης της Πολιτείας που απλώς παρακολουθούσε.
    Συμφωνώ με το ότι επιθέσεις έναντίον αστυνομικών τμημάτων δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται δια κατευνασμού αλλά
    διαφωνώ με το «.Καλυτερα να ξεκαθαρισουμε τους λογαριασμους μας μια και καλη». Στις Δημοκρατίες το «μια και καλή» δεν υπάρχει.Υπάρχει μια συνεχής διαπάλη, με πίσω- μπρός με συμβιβασμούς, με αναθεωρήσεις Οι νίκες και οι ήττες είναι πάντα (ευτυχώς) προσωρινές και η προσπάθεια (πρέπει να είναι) συνεχής.
    Οσο για τη ΝΔ… Συνεχίζει να μην μπορεί να μιλήσει «χωρίς μαλλιά στην γλώσα».
    Οσο για το ότι «τα λέω μόνος μου»… με πληγώνεις (αστειεύομαι !)

  11. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Το άρθρο είναι εξαιρετικά εύστοχο. Οι απαντήσεις (εδώ κι αλλού) που τείνουν να δικαιολογήσουν παρόμοια φαινόμενα με επιχείρημα δήθεν αιτιολογημένες αντιδράσεις αγανακτισμένων εντίμων πολιτών, δείχνουν άγνοια ιστορίας και έλλειμμα δημοκρατικής παιδείας με ενδεχόμενο δόλο (όπου δόλος = φασιστική ιδεολογία δεξιού ή αριστερού τύπου). Προβληματικές συμπεριφορές, αρμοδιότητας όχι μόνο δικαστηρίου αλλά και ψυχαναλυτή…

    • Ο/Η Dyer λέει:

      Το να προσπαθείς να ερμηνεύσεις ρεαλιστικά τα γεγονότα, δεν σημαίνει ότι τα δικαιολογείς. Αν δεν ανακαλύψεις στην γενεσιουργό αιτία της βίας και απλώς την ξορκίζεις αυτή θα γιγαντωθεί. Είναι ευφυέστερο από το να καταδικάζεις να ερευνάς χωρίς δογματισμούς και παρωπίδες.

  12. Ο/Η kostas λέει:

    «Δεν έγινε με το ζόρι αυτό που είναι» : Ελπίζω να μην εννοείς την ιδιότητά του βουλευτή αλλά τη συμπεριφορά των ως βουλευτών . Εμείς τον κάναμε; Αν είχε ώριμη πολιτική σκέψη, αν είχε ως φάρο του την εντολή που του έδωσαν όσοι τον ψήφισαν, έπρεπε να αντιδράσει όταν έβλεπε που πήγαιναν τα πράγματα. Αλλά ενεργούσε με γνώμονα το πολιτικό κόστος, αδιαφορώντας για το εθνικό και κοινωνικό κόστος. Όχι ο συγκεκριμένος. Το σύνολο της κομματοκρατίας που συντηρεί το σύστημα- και σεν εννοώ μόνο τους πολιτικούς. Γιατί ο πολίτης αντιλήφθηκε οτι συνεχίζουν να τον δουλεύουν, δεν μετάνιωσαν για το δράμα που του δημιούργησαν. Με σοφιστείες που κατακερματίζουν τη λογική σκέψη.

    Να μην υποψιάζεσαι οτι είναι «δήθεν», είναι πραγματικά αγανακτισμένοι οι πολίτες. Με υποψίες δεν μπορείς να φθάσεις σε λογικά συμπεράσματα παρά σε νέες υποθέσεις. Και αυτή η αγανάκτηση, ο θυμός, που φοβάμαι θα γίνει οργή, δεν καλλιεργείται σε συγκεκριμένους πολιτικούς χώρους, αλλά διαπερνά το σύνολο της δεινοπαθούσας κοινωνίας. Εσύ, δεν αισθάνεσαι οργισμένος; Αγανακτισμένος; Ή θεωρείς το κόμμα που ψηφίζεις αμέτοχο στη σημερινή κατάντια;

    Ακριβώς φίλε μου. Η Πολιτεία, με αυτούς που της δίδουν – έδωσαν σάρκα και οστά, αποδείχθηκε ανίκανη να υπερασπιστεί την εφαρμογή των νόμων (δεν αποδέχομαι την έκφραση «αρνείται» γιατί είναι απείρως χειρότερη) . Αυτή η πολιτεία , όπως την οργάνωσαν, και αυτοί που ανέλαβαν εργολαβικά την πραγμάτωσή της, δεν μπορεί πλέον να υποστηρίξει τις ελπίδες και τα όνειρα του ελληνικού λαού. Το μεταπολιτευτικό σύστημα εξουσίας και αρχών ζέχνει .

    Δεν δικαιολογώ τις πράξεις βίας και αυτοδικίας, απλά είμαι εκνευρισμένος και αηδιασμένος. Συγκρατούμαι να μη βγω και εγώ εκτός εαυτού. Κάποιοι ήδη πέρασαν το κατώφλι……

  13. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    @kostas
    Και οι «πολίτες» αγανακτούν όταν αυτοί που ανέλαβαν εργολαβικά την οργάνωση της πολιτείας, αποδεικνύονται ανίκανοι να υποστηρίξουν (με δανεικά και λαμογιές) τις ελπίδες του Ελληνικού λαού. Απογοητευτικό για όσους το πιστεύουν. Μη θυμώνεις πολύ πάντως, δεν θα ήθελα να μου κάψεις το αυτοκίνητο από τα νεύρα σου γιατί δεν μπορώ να το αντικαταστήσω.

  14. Ο/Η firiki2010 λέει:

    kostas
    «Δεν έγινε με το ζόρι αυτό που είναι»: Ναι εννοώ την ιδιότητα του ως βουλευτή. Δεν ανέβηκε στο σβέρκο μας επειδή έτσι του κάπνισε. Ζήτησε την ψήφο μας και του την δώσαμε. Καλώς ή κακώς είναι άλλο θέμα.
    Αγανακτισμένοι πολίτες υπάρχουν αλλά υπάρχουν και πολίτες που είναι αγανακτισμένοι – «μαιμού», που απλώς βρήκαν ευκαιρία να δράσουν σε συνθήκες κρίσης ( το καλύτερο τους).
    Προσωπικά μπορεί να νιώθω οργή και στενοχώρια για πολλά πράγματα- και για τον πολιτικο χώρο που κινούμαι- αλλά:1. δεν διανοήθηκα να πλακώσω κανένα στο ξύλο 2. δεν ισοπεδώνω πρόσωπα και πρακτικές 3.διαφωνώ απόλυτα με τον μηδενισμό της προσφοράς του μεταπολιτευτικού συστήματος
    Κι επιμένω ότι η ανάρτηση είχε να κάνει με την εκ μέρους μου απόλυτη άρνηση του δικαιώματος στον ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ οργισμένο ή μη να παίρνει το νόμο στα χέρια του. Kαι ας μην το ξεχνάμε: ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ !
    (Για τις ευθύνες του πολιτικού συστήματος είναι στα σκαριά 1-2 αναρτήσεις, οπότε…)

  15. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ λέει:

    Απαντες,δίκην πανσόφου ειδικού πραγματο-
    γνώμονα,συνιστατε ψυχραιμία,ωραία λοιπόν.

    35 χρόνια μεταπολιτευτικής δημοκρατίας καί
    δέν έχει τιμωρηθεί ούτε ένας,έστω και΄εάν
    έχει ομολογήσει χρηματισμό,μαντέλης-τσου-
    κάτος, παρά τίς εξεταστικές.

    Δέν έχει επιστραφεί ούτε ένα ευρώ.από τά κλεμμένα,μιλάμε γιά δισ.ευρώς.

    Καί μήν ξαναπείτε ότι είναι νόμιμο,δηλ οι πα-
    ραγραφές.είναι καί ηθικό !

    Επομένως νομιμοποιείται ό ακομμάτιστος
    όχλος,δηλ.ὀτι ακριβώς σας φοβίζει,νά απονέ-
    μει ΑΥΤΟΦΩΡΑ δικαιοσύνη.

    Ποτέ μην ξεχνάτε ότι οι επαναστάσεις δημιου-
    ργούν ΔΙΚΑΙΟ…..

  16. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Ο Ανθιμος, η Παπαρήγα, εσύ κι εγώ πιθανώτατα έχουμε διαφορετικούς ηθικούς κώδικες. Δεν απαιτώ να σέβεστε τον δικό μου και φαντάζομαι δεν απαιτείτε να υπαχθώ στην δικιά σας αντίληψη περί ηθικής. Και οι 4 όμως οφείλουμε να σεβόμαστε τους νόμους. Αν είναι κακοί να αλλάξουν. Μέχρι να αλλάξουν τους εφαρμόζουμε.
    Επομένως ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ο «όχλος» (και μόνο ο χαρακτηρισμός σου «όχλος» είναι -παρά την θέληση σου ίσως- εύγλωττος για τις δυνατότητες του να απονείμει δικαιοσύνη) να απονέμει «αυτόφωρα δικαιοσύνη».
    «…οι επαναστάσεις δημιουργούν ΔΙΚΑΙΟ» Τα ίδια έλεγε και ο Παπαδόπουλος. Το δίκαιο τους καταρρέει μαζί μ΄ αυτές.
    Αλλά γιατί ασχολείσαι με επαναστάσεις και άλλα τέτοια ηρωικά. Είναι απλό! Στις επόμενες εκλογές όλοι αυτοί οι ακομμάτιστοι και οργισμένοι λάτρεις της δικαιοσύνης μπορούν να πάνε να ψηφίσουν τον εκλεκτό τους. Για να μας λύσει επιτέλους το πρόβλημα.

  17. Ο/Η kostas λέει:

    Νίκο, Δήλωσα ενάντιος της βίας, ιδίως της αυτοδικίας. Άρα, δεν κινδυνεύει το όχημά σου απο μένα, για να μη κινδυνέψει και το δικό μου.
    Firiki, Δεν αρνήθηκα τα μεταπολιτευτικά επιτεύγματα. Πιστεύω οτι η σημερινή θεσμική οργάνωση έχει προ πολλού επιτελέσει το μεταπολιτευτικό της έργο. Κάθε καθυστέρηση αλλαγής, βοηθά στην περαιτέρω σήψη. Ο κόσμος εξελίσσεται, η κοινωνία εξελίσσεται, τα πάντα ρει, εκτός από το σύστημα; Δεν είναι παράδοξο;

    Τον βουλευτή δεν τον ψηφίσαμε ως τον ικανότερο της κοινωνίας. Τον επιλέξαμε απο ένα ψηφοδέλτιο που καθόρισε το σύστημα – κομματοκρατία, οικογενειοκρατία, ΜΜΕ, οικ. συμφέροντα , κλπ. Και την ιδεολογία σου να στηρίξεις (χωρίς σταυρό), πάλι, κάποιον απο τους «αρεστούς του συστήματος» θα αναδείξεις. Άρα, σε εγκλωβίζουν, εκμεταλλευόμενοι τη συνειδητή συμμετοχή σου. Μία σκέψη, να μην ορίζουν εως και διπλάσιους αλλά υποχρεωτικά πολλαπλάσιους υποψηφίους, οι σχέσεις θα ήταν διαφορετικές.

    Σοφιστίες τέλος. Να ξεκινήσουμε από τη παραδοχή οτι «φταίμε ΟΛΟΙ» Άλλος, γιατί ανέχθηκε, αλλος γιατί σιώπησε, εγώ γιατί συμμετείχα στη διαστρέβλωση, αυτός γιατί υποστήριξε την εμφάνιση φαινομένων. Και ας κάνουμε μια ΝΕΑ ΑΡΧΗ για μια ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, που πρέπει να έχει συνειδητοποιήσει ότι αυτό που φαινομενικά σήμερα δεν με αφορά ή με βολεύει, αύριο θα επηρεάζει καταλυτικά τη ζωή μου και των επιγόνων μου.

  18. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ λέει:

    Τήν τιμωρία τών ενόχων καί τήν επιστροφή
    τών κλεμμένων,επιμελώς αποφεύγετε.

    Οι μέχρι σήμερα κατευθυνόμενες,πρός εκτόνω-
    ση διαδηλώσεις,τελειώνουν άδοξα παρά τίς φι-
    λότιμες προσπάθειες τών κρατικοσυνδικαλησ-
    τών.

    Βγαίνουν οι οργισμένοι Ελληνες,μαθητές,φοιτη-
    τές,εργάτες,ιδιωτικοί υπάλληλοι,επαγγελματίες
    καί έρχονται στή βουλή,νά βρούν τούς
    τσαουσέσκου.

  19. Ο/Η firiki2010 λέει:

    kostas
    Nα που σιγά-σιγά συμφωνούμε.Στα γενικά τουλάχιστον. Διαφορετική θεσμική οργάνωση. Γιατί όχι? Μένει να δούμε το βασικότερο Τα συγκεκριμένα μέτρα.
    Εκλογή βουλευτών. Προτείνεις οι υποψήφιοι να είναι πολλαπλάσιοι των εδρών. Είναι μια σκέψη που δίνει σε περισσότερους την ευκαιρία.. Αυτό που με προβληματίζει είναι βλέποντας διάφορους απίθανους και απίθανες που μπαίνουν στα ψηφοδέλτια ότι αυτοί θα πολλαπλασιασθούν. Δεν εξασφαλίζεται η ποιότητα. Ισως αυτή θα μπορούσε να επιτευχθεί μέσα από αυστηρότερα κριτήρια και με διαδικασίες συμμετοχικές που θα καθορίζονταν από τα κόμματα. Και μιλάω για διαδικασίες ουσιαστικής συμμετοχής όπου ο καθένας θα επέλεγε κάποιον για υποψήφιο ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΟΥ για επι μέρους θέματα. Πιθανόν όμως και η πρόταση σου να λειτουργούσε θετικά.
    Δεν κατάλαβα που ακριβώς αναφερόταν το περί σοφιστειών, αλλά διαβάζοντας τις αναρτήσεις του blog θα διαπιστώσεις ότι αυτή η έννοια της συνυπευθυνότητας όλων μας είναι επίμονα διάχυτη σε πάμπολλα άρθρα όπως διάχυτη είναι και η επισήμανση της ανάγκης να σκεφτόμαστε και να λειτουργούμε μακροπρόθεσμα. Δεν χρειάζεται καν να μιλήσουμε για ΝΕΑ ΑΡΧΗ. Δυο συγκεκριμένα πραγματάκια μπορούμε να διορθώνουμε κάθε φορά με συνέπεια και σοβαρότητα?

    Σπυρος
    Ποιος λογικός άνθρωπος θα σου πεί ότι δεν πρέπει να τιμωρηθούν οι ένοχοι?
    Η διαφορά μας είναι ότι εγώ μεν θεωρώ ότι ποιος και γιατί είναι ένοχος θα κριθεί σύμφωνα με το νόμο, εσύ δε πιστεύεις ότι πρέπει να γίνει από κάποιον …Ζορό με βάση την εικαζόμενη λαική βούληση.
    Σε ξαναρώτησα: Γιατί να ψάχνουν οι οργισμένοι να βρούν τους «τσαουσέσκου» και άλλα δραματικά? Οι κάλπες δεν τους κάνουν?

  20. Ο/Η ΣΠΥΡΟΣ λέει:

    Παρακαλώ δείτε τό σημερινό πολιτικό προσω-
    πικό.

    Είναι όλοι,όσοι μεταπολιτευτικά οδήγησαν τή
    Πατρίδα στό σημερινό χάλι.

    Αυτοί καί τά παιδιά τους πού επιμένουν,μέ κυ-
    νοβουλευτικές διαδικασίες,νά μας ποδηγετή-
    σουν,υπεξαίρεσαν τόν εθνικό πλούτο,υπερ-
    χρέωσαν τή χώρα διεσπάθισαν τά κοινοτι-
    κά κονδύλια καί αντί υποδομών φρόντισαν
    επιμελώς νά είμαστε ολόγυμνοι στή χρημα-
    τοοικονομική καταιγίδα.

    Οσο ποιό νωρίς απαλλαγούμε από αυτούς,τόσο
    μικρότερη μπορεί νά γίνει ή ζημιά στή πατρίδα.

    Είναι σίγουρο ότι θά ματώσουμε γιά νά απαλ-
    λαγούμε από αυτά τά τσιμπούρια στό σώμα
    μας,όμως δέν έχουμε άλλο δρόμο.

    Δείτε τούς ρουμάνους,αφού εκτέλεσαν τούς
    τσαουσέσκου,οι οποίοι τσαουσέσκου έστηναν
    πορείες γιά εκτόνωση τού κόσμου,όπως σήμε-
    ρα γίνεται στήν Ελλάδα μέ τή βοήθεια όλων
    τών κομμάτων,

    Παλεύουν σκληρά οι ρουμάνοι,μέ μισθούς τών
    250 Ευρώ μηνιαίως,παρότι έχουν πετρέλαιο στό πλοέστι,φτιάχνουν τά αυτ/τα Dacia,κα-
    τασκευάζουν τηλεπικοινωνιακό υλικό κλπ,νά
    συνέλθουν,τόσο μεγάλη ζημιά στή ρουμανία
    προκάλεσαν οι εκτελεσμένοι ήδη τσαουσέσκου

    Στήν καθημαγμένη Ελλάδα,μετά τήν εξαφάνιση
    τού σημερινού πολιτικού προσωπικού,γνωρί-
    ζετε πόσα χρόνια απαιτούνται γιά επαναφορά
    τής χώρας πού παράγει μόνο αέρα καί τίποτα
    άλλο??

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s