Ο φράχτης.

Ο  αρμόδιος  Υπουργός  κ Παπουτσής  ανακοίνωσε  σε  συνέχεια  προηγούμενων  σκληρών  δηλώσεων  του  για  την   αντιμετώπιση/ πάταξη  της  λαθρομετανάστευσης  την  ανέγερση  φράχτη/τείχους  , την εγκατάσταση  θερμικών  καμερών  κλπ. στα  χερσαία  σύνορα  μας  με  την  Τουρκία  στον  Β. Εβρο  με  σκοπό  να  παρεμποδίζεται  η  είσοδος    απρόσκλητων  «επισκεπτών». Εφ΄  όσον αυτο  σηματοδοτεί  μια  απόφαση   να  εμποδίσουμε  την  είσοδο  λαθρομεταναστών  στη  χώρα (άρα  πρέπει  να   έχουμε  αποφασίσει    και  το   πως  θα  αντιμετωπίσουμε    τον  επίμονο  εκείνο  λαθρομετανάστη  που  θα  θελήσει  να   παραβιάσει  τον  φράχτη )  δεν  μπορώ   παρά  να   επικροτήσω.

Επειδή    κάποιοι  ενοχλήθηκαν    απο  την  προοπτική  του » φράχτη»,   ας  πούμε  2-3 πραγματάκια «χωρίς  μαλλιά  στη γλώσσα»

1 Η  μετανάστευση   είναι   παγκόσμιο  φαινόμενο και  θα  έχει  διαρκώς  αυξητικές  τάσεις  όσο  σε  Ασιατικές  και  Αφρικανικές  κυρίως  χώρες  οι  οικονομικές  και  πολιτικές  συνθήκες  θα  είναι  αισθητά  διαφορετικές  από  αυτές  που  επικρατούν  σε  Ευρώπη  και  Αμερική.Η   μακροπρόθεσμη  λύση   δεν  μπορεί  να  είναι  άλλη   παρά  η  δημιουργία  συνθηκών  στις   χώρες  προέλευσης  που  θα  μπορούν  να  κρατήσουν  τον  κόσμο  τους. Η  «εξαγωγή  ευημερίας»  όμως,  πολύ  περισσότερο  η  «εξαγωγή  ελευθεριών  και  κουλτούρας» (πράγματα  καθόλου  άσχετα  με  την  οικονομική  ανάπτυξη),  αποδείχθηκε  και  πολύ  πρόσφατα   μια  ιδιαίτερα  δύσκολη  διαδικασία  (ακόμα  και  όταν  είναι  ειλικρινής  και  δεν  υποκρύπτει  απολύτως  ιδιοτελείς  στόχους).

2 Το  Δουβλίνο ΙΙ  (που  ας  μην  ξεχνάμε  ως  υπουργός  Εξωτερικών  το  υπέγραψε ο σημερινός  Πρωθυπουργός)  στην  ουσία   μεταξύ  άλλων   είπε  το  εξής : » Ως  Ευρώπη  δεν  επιθυμούμε  να  υποδεχθούμε  άλλους  μετανάστες. Εσείς (Ελληνες, Ισπανοί κλπ)  που  φυλάτε  τα  Ευρωπαικά  μας  σύνορα,  φροντίστε  να  τα  φυλάτε  καλά  γιατί  αλλιώς  οι  λαθρομετανάστες  που  θα  μπαίνουν  άπό  την  χώρα  σας  και  θα  διαχέονται  στην  Ευρώπη  θα  σας  τους  στέλνουμε  πίσω»

3. Μέχρι  λοιπόν  η  παγκόσμια  κοινότητα  να  βρεί  μια  λύση  στο   σύμφωνα  με  ορισμένους  «πρόβλημα  του  αιώνα» και  μέχρι η  ευρωπαική  κοινότητα  να  ανακαλύψει  μια  πιο  ευφάνταστη  και  δίκαιη   πολιτική   για  την  λαθρομετανάστευση,  τα  σύνορα  αυτής  της  χώρας που  ΔΕΝ  είναι  Δανία  του  Νότου   πρέπει  με  κάθε  τροπο  να  προστατευθούν! Με  φράχτες, με  τείχη,  με  κάθε  τρόπο!

Μα  γιατί  ?  Είναι  τόσο  κακοί  οι  μετανάστες?  ΟΧΙ !  Οι  μετανάστες  δεν  είναι  κακοί!  Γιατί  τότε  να  μην  τους  επιτρέψουμε  να  μοιρασθούν  μαζί  μας  τις  ευκαιρίες   της  έστω  υπό  κρίση  κοινωνίας  μας,  μιας  κοινωνίας  που  όμως  γι αυτούς  είναι  «παράδεισος»  σε  σχέση  με  αυτό  που  άφησαν  πίσω  τους?

Γιατί απλά  δεν  μπορούμε!

Δεν  έχουμε  να  τους  προσφέρουμε  δουλειά. Εσχάτως  ούτε  καν  ανασφάλιστη. Δεν  έχουμε  τη  δυνατότητα  έστω  υπό  μορφή   «κοινωνικής  αλληλεγγύης» να  τους  φιλοξενήσουμε   αξιοπρεπώς  προσφέροντας  τους  στέγη , περίθαλψη, ένα  πιάτο  φαΐ  και  μια  στοιχειώδη  εκπαίδευση  που  θα  βοηθήσει  αύριο  να  ανεξαρτητοποιηθούν  απο  την  «φιλανθρωπία »  μας.  Και  η  αδυναμία  μας  απόλυτα  δικαιολογημένη. Γιατί    μια  χώρα   10.000.000  κατοίκων   που  έχει  800.000  ανέργους  και  βλεπει  το  βιοτικό  επίπεδο  της  να  κατρακυλάει  μέσα  σε  ένα  χρόνο   δραματικά  χωρίς  ακόμα  να  έχει  φθάσει  στον  πάτο  του  βαρελιού,  δεν  μπορεί ούτε  να  φιλοξενήσει,   ούτε  πολύ  περισσότερο  να  ενσωματώσει τους  εκατοντάδες    λαθρομετανάστες   που   έρχονται  ΚΑΘΕ  ΜΕΡΑ ακάλεστοι  κουβαλώντας  μαζί  τους  τα  προβλήματα  τους,  την  κουλτούρα  τους,  τους  φόβους  τους και  τις  απαιτήσεις  τους.

Αποτέλεσμα  της  αδυναμίας  μας ? Εκ  των  πραγμάτων  τους  ωθούμε  στην  παραβατικότητα, στην  παρανομία ,  στην  γκετοποίηση,  τους  αφήνουμε  να  γινουν  θύματα  εκμετάλλευσης ή  (ακόμα  χειρότερο)  εκμεταλλευτές και  αντί   να  τους  ενσωματώνουμε  στον  «παράδεισο»  μας    τους  μαθαίνουμε  την  κοινωνία  μας   μόνο  από  την  άσχημη  πλευρά  της.  Και  οι  λαθρομετανάστες   μέσα  σε  ένα  ξένο  περιβάλλον που  δεν    τους  προσφέρει   ευκαιρίες-  ούτε  καν  την  ευκαιρία  να  φύγουν γι  αλλού  (για  που  άραγε?)-   βρίσκουνε  τις  δικές  τους  «λύσεις».  Κι  αυτές  οι   ψευδο-λύσεις  απόλυτα  ασύμβατες  με  το  δικό  μας  «κεκτημένο»  δικαιολογημένα    ξενίζουν  και  δημιουργούν  αντιδράσεις.

Στην  Ελλάδα  βέβαια   είναι  πολύ  δημοφιλής   η  άποψη (κυρίως  σε  κατοίκους  «βορείων»  προαστίων) ότι το  πρόβλημα  δεν  είναι  το  ότι  εκατοντάδες  χιλιάδες  άνθρωποι  με  διαφορετικές κουλτουρες, χωρίς  να  ξέρουν  τη  γλώσσα  και  χωρίς  να  μπορούν  να  ενταχθούν  στον  κοινωνικό  ιστό,  εγκαθίστανται   στη  χώρα   με  το » έτσι  θέλω»   και  ζουν   εδώ  με  βάση   δικά  τους  standards,  στα  όρια  της  παρανομίας  ή  και  εκτός  αυτών . Το  πρόβλημα  για τους  ευαίσθητους  αυτούς   συμπολίτες  μας  είναι  ο «ρατσισμός»  και  η  «ξενοφοβία»  των  Ελλήνων.

Χαρακτηριστικό  παράδειγμα  αυτής  της  νοοτροπίας    η     Δευτεριάτικη   «Πολιτική Ενημέρωση»  της  ΝΕΤ   κατά  την  οποία  οι  δύο  ανόητες  ( και  σε  άλλες  εκπομπές  το  έχουν  αποδείξει)  δημοσιογράφοι(?)  μιλούσαν  για  «μετανάστες  που  δεν  είναι  παράνομοι  αλλά  παράτυποι»,  για   το  ότι «πρέπει  να  αλλάξουμε  νοοτροπία» και  για  το  ότι  «ένας  φράχτης  δεν  είναι  καλό  πράγμα»   και  ειρωνεύονταν   την     «αγιοποίηση  των  Ελλήνων μεταναστών» (λές και  υπάρχει  καμμία  σχέση  μεταξύ  της  οργανωμένης   μετανάστευσης  των Ελλήνων  στο  εξωτερικό  τις  δεκαετίες  του  ΄50-΄60   και  του  σημερινού  μπάχαλου  που  υφίσταται  η  χώρα).

Αν  δεν καταλάβουμε  όλοι    ότι  η  λαθρομετανάστευση  είναι  υπαρκτό   ΠΡΟΒΛΗΜΑ ,

αν  δεν σταματήσουμε  να    αυτομαστιγωνόμαστε   ως  «ρατσιστές»   και «ξενοφοβικοί» ,

αν  δεν μπορέσουμε  να   κατανοήσουμε  το  γεγονός  ότι  κάποιες  ομάδες   έχουν  μεγαλύτερες  δυνατότητες  ενσωμάτωσης     από  κάποιες  άλλες  που   αισθάνονται  και  προτιμούν  να  δρουν  ως  «κράτος  εν  κράτει»

αν  δεν συνειδητοποιήσουμε    αυτό  που  είπε  ο  ειδικός  εισηγητής  του  ΟΗΕ για  τα  Βασανιστήρια  Μάνφρεντ  Νόβακ  που μας  επισκέφθηκε  πριν 2-3  μήνες   για  το  θέμα  αυτό:  «Greece is facing a national crisis regarding irregular migration»

αν  δεν καταλάβουμε  ότι  η  χώρα  δεν  αντέχει  άλλη  λαθρομετανάστευση

ΛΥΣΗ  ΔΕΝ  ΘΑ  ΒΡΟΥΜΕ.

Κι  ο  φράχτης  που  θα  φτιαχτεί  στον  Εβρο (αν  φτιαχτεί)     θα  είναι  απλώς  «πεταμένα  λεφτά».

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

Advertisements
This entry was posted in ΚΟΙΝΩΝΙΑ and tagged , . Bookmark the permalink.

5 Responses to Ο φράχτης.

  1. Ο/Η Maria Iribarne λέει:

    Η ιδέα του φράχτη δεν μου αρέσει. Όπως και να το κάνουμε, ιδεολογικά και συναισθηματικά παραπέμπει σε άσχημες καταστάσεις. Λογικά όμως, δεν είναι παρά ένας φράχτης σε σύνορα διεθνώς αναγνωρισμένα (εννοώ δεν τίθεται θέμα κάποιας αμφισβητούμενης ζώνης), που θα λειτουργήσει ως κυματοθραύστης στη μαζική και παράνομη είσοδο μεταναστών. Δεν είναι παρά ένα μέτρο, δηλαδή, θα μπορούσε θεωρητικά να είναι κάποιο άλλο που ίσως δεν θα προκαλούσε τέτοιες αντιδράσεις. Με αυτό το σκεπτικό, πιο λογική βρίσκω την αντίδραση των Οικολόγων, όχι ως λόγο για να μη γίνει ο φράχτης, αλλά τέλος πάντων αν κατά την κατασκευή του λαμβάναμε υπόψη και την οικολογική ισορροπία στον Έβρο, δεν θα μας έβλαπτε καθόλου, φαντάζομαι.
    Κατά τα λοιπά, ως κάτοικος κι εγώ των παρυφών των βορείων προαστίων, πιστεύω ότι ναι, οι Ελληνες είμαστε και ρατσιστές και ξενοφοβικοί, όμως δεν με ενοχλεί αυτό ιδιαίτερα, αφενός γιατί δεν νομίζω να είμαστε περισσότερο από άλλους λαούς και αφετέρου γιατί αυτά τα προβλήματα λύνονται σιγά-σιγά, με την πάροδο του χρόνου και τη συμβίωση, όταν βιώνεις στην πράξη ότι ο ξένος είναι ένας άνθρωπος κατά βάσιν σαν και σένα. Το πρόβλημα δημιουργείται όταν η Πολιτεία αφήνει την κατάσταση να εκτροχιαστεί, οπότε βρίσκουν έδαφος και διάφορα φασιστοειδή.
    Αυτό που με ενοχλεί είναι ότι αισθάνομαι ότι στην ουσία – και με μοναδική εξαίρεση τους Εβραίους – είμαστε ρατσιστές απέναντι στους φτωχούς. Κανείς δεν βλέπει ρατσιστικά και ξενοφοβικά τους Ρώσους μαφιόζους που αγοράζουν βίλες στη Γλυφάδα. Αλλά αυτό είναι εκτός θέματος και δεν θέλων να επεκταθώ, απλώς το επισημαίνω γιατί νομίζω ότι παλιότερα ως κοινωνία δεν ήμασταν έτσι και ότι δεν οφείλεται μόνο στο ότι τώρα έρχονται εδώ ορδές από μετανάστες αλλά και στο ότι εμείς δεν ήμασταν – ή δεν συμπεριφερόμασταν- σαν νεόπλουτοι.
    Επίσης, με δεδομένη τη σημερινή κατάσταση της χώρας και τις προβλέψεις όλων για το άμεσο μέλλον, θέλω να πω ότι αμφιβάλλω αν όλοι αυτοί οι άνθρωποι γνωρίζουν πραγματικά πού έρχονται, σε τι κατάσταση θα ζουν εδώ, αμφιβάλλω αν γνωρίζουν ότι δεν θα μπορούν να φύγουν στην Ευρώπη και τελικά αμφιβάλλω και αν στη χώρα τους δεν είναι καλύτερα. Με εξαίρεση τους πολιτικούς πρόσφυγες, όλοι οι υπόλοιποι εκεί τουλάχιστον θα ζουν με δικούς τους ανθρώπους και κάπου θα βρουν να φυτέψουν κάτι να φάνε – εδώ τριάντα σ΄ένα διαμέρισμα στον Άγ. Παντελεήμονα, τι θα κάνουν;
    Χτες το πρωί άκουσα στις ειδήσεις ότι βρέθηκε το τρίτο μέσα σε ένα μήνα διαμελισμένο πτώμα στη χωματερή Άνω Λιοσίων. Η Αστυνομία θεωρεί ότι είναι μετανάστες δολοφονημένοι με αυτόν τον τρόπο για παραδειγματισμό από τα κυκλώματα που τους έφεραν, επειδή οι οικογένειές τους δεν πλήρωσαν το συμφωνημένο ποσό. Αν αληθεύει αυτό το σενάριο, ειλικρινά δεν ξέρω πια μήπως το να φτιάξεις όχι ένα φράχτη, αλλά ένα τεράστιο τείχος στα σύνορά σου είναι τελικά και η πιο ανθρωπιστική στάση απέναντι σ’ αυτούς τους ανθρώπους.

  2. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Θα σταθώ μόνο στις ενστάσεις μου:
    1.Είμαστε ρατσιστές? Αν είμαστε όσο και οι άλλοι λαοί (ένα ποσοστό ρατσισμού παντού υπάρχει)-εγώ λέω ότι είμαστε λιγότερο «ξενοφοβικοί αλλά τέλος πάντων- και αν δεν είμαστε ρατσιστές απέναντι στον Ρωσο μαφιόζο, κι αν όπως λες τα προβλήματα λύνονται σιγά-σιγά αυτό σημαίνει ότι δεν έχουμε πρόβλημα με την καταγωγή ή το χρωμα του δέρματος, αλλά με τις συμπεριφορές . Οτι ο Ρώσος μαφιόζος πχ διακινεί όπλα και ο Πακιστανός εξαθλιωμένος μετανάστης τηρεί π.χ συνθήκες υγιεινής που …δεν έχουμε συνηθίσει.
    2. Η Πολιτεία μπορεί να λέμε ότι άφησε την κατάσταση να εκτροχιαστεί, αλλά φοβάμαι ότι από τη στιγμή που δεν αποφασίζει να αποτρέπει την είσοδο, και οι λαθρομετανάστες «συλλαμβάνονται» και ακολούθως αφήνονται ελεύθεροι με την υποχρέωση να επιστρέψουν σε 15 μέρες στη χώρα τους δεν μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα. Η επίλυση του προβλήματος μερικών εκατοντάδων χιλιάδων εξαθλιωμένψων μεταναστών ή έστω ο έλεγχος τους δεν είναι μέσα στις δυνατότητες μας, ιδίως στην παρούσα κατάσταση.
    3 Πολλές φορές τα όρια μεταξύ πολιτικού και οικονομικού πρόσφυγα είναι δυσδιάκριτα (Εχω ένα γνωστό που έφυγε από την πατρίδα του το Πακιστάν επειδή δεν ήθελε να υπηρετήσει στρατό. Αυτός τι είναι?) Επίσης θα έλεγα ότι οι χώρες προέλευσης των μεταναστών (κατά πλειοψηφία) δεν είναι ιδιαίτερα δημοκρατικές-με τα δικά μας κριτήρια- κι έτσι η επίκληση της «πολιτικής δίωξης» είναι εύκολο να στοιχειοθετηθεί.

    Κλείνοντας θέλω και πάλι να τονίσω ότι ΩΣ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ. Ισως κάποιοι από αυτούς που έρχονται βρίσκουν τελικά μια ζωή καλύτεροι απο την πατρίδα τους. Το ποσοστό αυτό διαρκώς μικραίνει καθώς αυξάνονται οι εισερχόμενοι και καταλήγουν οι περισσότεροι θύματα και θύτες ταυτόχρονα, φοβισμένοι και φόβητρα μαζί, μέσα σε μια κοινωνία που πολύ απλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ να τους προσφέρει ευκαιρίες και δεν μπορεί ταυτόχρονα να αποφασίσει ότι η έστω και με σκληρά μέτρα και μάλιστα «διαφημιζόμενα» αποτροπή θα αποθάρρυνε τους επόμενους από το ταξίδι προς τον «παράδεισο» μας και ίσως να αύξαινε την πίεση για βελτίωση των συνθηκών στις χώρες προέλευσης.

    ΥΓ Το ότι πρέπει να αλλάξει το Δουβλίνο ΙΙ είναι αυτονόητο Το είπε και αυτό η έκθεση του ειδικού εισηγητή του ΟΗΕ: «In his (Mr Novak΄s) view, the European Union should immediately renegotiate the Dublin II Regulation to ensure a fairer system of burden sharing» Γιατί αυτό που με εκνευρίζει περισσότερο είναι κάποιοι Ευρωπαίοι να μου κουνάν επιτιμητικά το δάχτυλο και μάλιστα εκ του ασφαλούς.

    • Ο/Η Maria Iribarne λέει:

      Για το ότι δεν μπορούμε και για τη στάση της Ευρώπης δεν σχολίασα τίποτα απλά γιατί συμφωνώ.
      Τους πολιτικούς πρόσφυγες τους εξαίρεσα με το σκεπτικό ότι αν κινδυνεύει η ζωή σου, όπου και να πας καλύτερα είναι από τον τόπο σου. Απ’ ό,τι ακούω, υπάρχουν κάπιοιες καραμπινάτες περιπτώσεις, γίνονται όμως και πολλά «παιχνίδια» με το θέμα αυτό.
      Επιμένω όμως να τρώγομαι: Γνωρίζει άραγε ο χωρικός από το Πακιστάν, που πουλάει ό,τι έχει και δεν έχει και παίρνει γυναίκα και μωρά για να έρθουν με κίνδυνο πραγματικό της ζωής τους στην Ελλάδα ότι στη χώρα μας έχει μπει το ΔΝΤ; Αμφιβάλλω αν έχει ακούσει και τη λέξη ΔΝΤ ποτέ στη ζωή του. Κανείς άνθρωπος δεν κάνει κάτι τέτοιο για να γίνει ρακοσυλλέκτης ή ζητιάνος, στην καλύτερη περίπτωση. Για να το κάνει, λοιπόν, έχει πιστέψει τα φούμαρα για παραδείσους που του σερβίρουν διάφορα κυκλώματα, ώστε να του φάνε τα λεφτά. Εδώ λοιπόν είναι η βασική μου ένσταση, όιχι στη δική σου ανάρτηση, αλλά σ’ ολο αυτό τον ντόρο που έχει ξεσπάσει από πλευράς αριστεράς και διαφόρων οργναώσεων υπέρ προσφύγων. Όταν με δεδομένη την κατάσταση της χώρας τα τελευταία δύο χρόνια και με δεδομένο το άμεσο μέλλον, εξεγείρεσαι και φωνάζεις για ανοιχτά σύνορα, το μόνο που επιτυγχάνεις -άθελά σου και με κάθε καλή πρόθεση- είναι να υποστηρίζεις αυτά τα κυκλώματα. Και να υποτιμάς αυτούς τους ανθρώπους που παίρνουν τέτοια ρίσκα για να βρουν μια δουλειά και να ζήσουν αξιοπρεπώς. Δεν έρχονται εδώ για να βρουν ελεημοσύνη. Αν δεν μπορείς να τους προσφέρεις δουλειά τώρα και στο άμεσο μέλλον, κατά τη γνώμη μου είναι πολύ πιο ανθρωπιστικό να τους εμποδίσεις να έρθουν.
      Διάβασα ότι ήδη 50.000 Πακιστανοί έχουν ζητήσει να φύγουν – και δεν μπορούν να πάρουν άδεια από την Πρεσβεία τους!
      Για να μη γράψω και δεύτερο σεντόνι, θα κλείσω χαριτολογώντας με κάτι που θυμήθηκα διαβάζοντας το σχόλιό σου περί προβλήματος με τις συμπεριφορές . Λοιπόν κάπου είχα διαβάσει ότι οι ντόπιες Ελληνίδες χαρακτήριζαν «παστρικιές» τις Μικρασιάτισσες που ήρθαν στη χώρα μετά την καταστροφή επιεδή ήταν πολύ καθαρές και περιποιημένες, πράγμα που θεωρούνταν ύποπτο για την ηθική τους. Έτσι, η λέξη «παστρικιά» έλαβε την έννοια της γυναίκας αμφιβόλου ηθικής ,

  3. Ο/Η kostas λέει:

    Δεν είναι ένας φράχτης στα σύνορα , αλλά εντεύθεν των συνόρων. Αναποτελεσματικός. Αν κάποιος περάσει τη γραμμή του μέσου ρου του Έβρου και πατήσει την ελληνική πλευρά, ήδη έχει εισέλθει σε ελληνικό έδαφος. Θα συλληφθεί και θα αντιμετωπιστεί ως λαθρο-μετανάστης. Και θα είναι αργά. Και μη ξεχνάμε: υπάρχει φράχτης και στη Κύπρο
    Δυστυχώς, το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται με φράχτες, όπως έδειξε η ιστορία. Δυστυχώς, άλλη μια φορά σχέδια του γονάτου

  4. Ο/Η firiki2010 λέει:

    O φράχτης μόνος του ιδίως αν τον τοποθεττήσουμε στην …Καβάλα προφανώς και είναι αναποτελεσματικός αν δεν ενταθεί αποφασιστικά η φύλαξη των θαλασσίων συνόρων και του Εβρου (ο φράχτης αφορά τα μικρα χερσαία σύνορα μας με την Τουρκία). Και θα είναι επίσης αναποτελεσματικός αν δεν ληφθούν παράλληλα μέτρα για απομάκρυνση ήδη ευρισκομένων στην Ελλάδα λαθρομεταναστών. Ο φράχτης έχει νόημα αν είναι κομμάτι μιας συνολικής πολιτικής που έχει σαν στόχο την αντιμετώπιση του προβλήματος. Κι αυτή η συνολική πολιτική δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει ΚΑΙ αμεσες και πιεστικές κινήσεις και προς το εξωτερικό (Ευρώπη, Τουρκία, Πακιστάν κλπ).
    Πάντως επιμένω ότι το βασικότερο βήμα είναι να καταλάβουμε όλοι την φύση του προβλήματος. Οι αντιδράσεις και τα σχόλια με αφορμή τον «φράχτη» που διαβάζω ή ακούω στα ΜΜΕ με πείθουν ότι ακόμα στρυθοκαμηλίζουμε (σε μεγάλο ποσοστό).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s