Κίνημα ανυπακοής ή κίνημα τζαμπατζήδων?

Εχω  ξαναγράψει  ότι ο «τζάμπας»  δεν  πέθανε. Ο «τζάμπας» δεν  υπήρξε  ποτέ! Παντα  για  κάθε  τι  που   απολαμβάνει  κάποιος ,   υπάρχει  κόστος  και πάντα  -μα  πάντα – κάποιος   το  πληρώνει.  Μπορεί  ο  ίδιος,  μπορεί    κάποιος  άλλος, αλλά τίποτα  και  ποτέ  δεν  ήταν ,  δεν  είναι   και  δεν  θα  είναι    τζάμπα.

Ετσι  λοιπόν  οι  διάφοροι  «αντιστασιακοί»  που  δεν  πληρώνουν  στα  διόδια ,  στο  μετρό,  στα  λεωφορεία  – το  καλοκαίρι  θυμηθείτε  με  στις  πλαζ –  ή  οπου  αλλού   γουστάρουν  και  «τους  παίρνει»,  στην  ουσία   υποχρεώνουν  όλους  τους  υπόλοιπους ακόμα   και  τον   Μήτσο  που  ζει  στη   Ξυλαγανή  και    δεν  χρησιμοποίησε  ποτέ  του  λεωφορείο  στην  Αθήνα  τις  δυο  φορές  που  ήρθε, να  πληρώνουν  κανονικότατα τη  δικιά  τους  «αντίσταση».

Kι  έχω  την  φριχτή  υποψία  ότι  στις  περισσότερες  περιπτώσεις   ο  κύριος  που   το  παίζει  κινηματίας  του  «δεν  πληρώνω,  δεν  πληρώνω» και αρνείται  να πληρώσει  το  εισιτήριο  του  είναι  ακριβώς ο ίδιος  κύριος  που  δεν  κόβει  αποδείξεις,  διορίστηκε  φιλώντας  κατουρημένες  ποδιές, στη δουλειά  του  «τα   ξύνει»  ή  «τα  παίρνει» ,  έβαλε  μέσον  για  να  υπηρετήσει ο κανακάρης  του  τη  θητεία  του  στην  Πλ. Κλαυθμώνος και  παρκάρει  μπροστά  στη  ράμπα  αναπήρων. Είναι  ακριβώς  ο  ίδιος  κύριος  που  έχει  αποφασίσει- μάλλον  αναρμοδίως-  αυτός  ποια  είναι  τα  δικαιώματα  του  και  ποιες  οι  υποχρεώσεις  μου. Γιατί   το    θέμα  είναι  αρκετά  γενικότερο  απο  το  «πληρώνω    εισιτήριο »  ή  «δεν  πληρώνω  εισιτήριο».  Στη  ρίζα  του  προβλήματος  είναι   το » Κάνω  το  δικό  μου  και  υποχρεώνω  κάποιον  άλλο  να  πληρώσει  ,  να  υποστεί  τις  συνέπειες-  Είμαι  τζαμπατζής  παντού  και  πάντα!»

Είναι  θέμα   DNA ?  Οχι !  Είναι  θέμα  κουλτούρας ! Και   την  κουλτούρα  αυτή  την  καλλιέργησε  η  ίδια  η  Πολιτεία με  την  σταθερή  άρνηση  της  να  ελέγξει   και  να  επιβάλει την  εφαρμογή  των  νόμων  της. Και  μ΄ αυτον  τον  τρόπο  δίνει  λάθος  σήματα  και  λάθος  παράδειγμα   στους πολίτες  της. Θέλετε   παραδείγματα ?  Πόσες  φορές  ανέβηκε  στο  λεωφορείο  σας  ελεγκτής   για  να  ελέγξει  αν  χτυπήσατε  εισιτήριο?  Πόσες  φορές    στη  καφετέρια  που  όλοι  καπνίζουν  μπήκε  το  αρμόδιο  όργανο   να  μοιράσει  πρόστιμα  ή  έστω  να  κάνει  συστάσεις? Τι  συνέπειες  ακριβώς  υπέστησαν   οι  κύριοι   που   ΕΧΤΙΣΑΝ  προχθές  την  πόρτα  του  κτιρίου  που  στεγάζει  την  εφορία  και  το  Δασαρχείο Λαυρίου   επειδή   έχουν  διαφορετική  άποψη  από  αυτή  της  Πολιτείας   για  το που  πρέπει να  γίνει  ΧΥΤΑ?( Ούτε  ο  τοίχος  καλά-καλά  δεν  γκρεμίστηκε !!!!)-  Τα  παραδείγματα   της  Πολιτείας  που  δεν  σέβεται  ούτε  τον  εαυτό  της  ούτε  τους  πολίτες  της  εννοείται  ότι   είναι  ατελείωτα,  πάνε  σε  βάθος  χρόνου    και  διατρέχουν    το  σύνολο  της  κοινωνίας.

Είναι  ωραίο  να  είσαι  «τζαμπατζής»    γενικώς   και  είναι  ακόμα  ωραιοτερο  αν    δώσεις    στην  τεμπελιά  σου ,  στην  ανικανότητα   σου ,  στο  τσαμπουκαλίκι  σου  μια  ιδεολογική  χροιά.  Και  είναι  τέλεια  όταν  την     τη  μαγκιά  σου   και  την  ιδεολογικοποίηση  της  την  αποδέχεται   η  Πολιτεία.  Τζάμπα  μαγκιά!

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

Advertisements
This entry was posted in ΚΟΙΝΩΝΙΑ and tagged , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Κίνημα ανυπακοής ή κίνημα τζαμπατζήδων?

  1. Ο/Η Dyer λέει:

    Σε ένα κράτος πρόνοιας, για το Μήτσο που ζει στη Ξυλαγανή υπάρχει κάποια άγονη γραμμή για της ανάγκες του, (και καλώς) που την πληρώνουμε όλοι. Με την ίδια λογική και ο Μήτσος δεν είναι κακό να πληρώσει λίγο μετρό ή λεωφορείο.
    Κάποτε στον ηλεκτρικό (και αλλού) ο έλεγχος ήταν τέτοιος που δεν μπορούσες να μη πληρώσεις. Σιγά σιγά ο πολιτισμός μας έγινε τέτοιος που ήταν αδιανόητο να μη πληρώσει το εισιτήριό σου και τα μέτρα ελέγχου χαλάρωσαν.
    Και ξαφνικά γίναμε “ανυπάκουοι τσαμπατζήδες”!
    Μήπως επειδή ενώ εφαρμόζεται αποπληθωρισμός στις αμοιβές (και όχι μόνο) παράλληλα στοιχειώδεις παροχές αυξάνουν;
    Το κράτος πάντα έτσι λειτουργούσε. Είχε όμως τη στοιχειώδη ευαισθησία να μη τα βλέπει όλα λογιστικά. Τόσους δασμούς εισπράττει από τα ΙΧ ας διαθέσει ένα μέρος για τις δημόσιες συγκοινωνίες.
    Όταν εν μέσω κρίσης αυξάνεις τα εισιτήρια κατά 20 έως 40% σε ανθρώπους χαμηλού βιοτικού επιπέδου τι περιμένεις να αντιμετωπίσεις;
    Δεν χάθηκε ο πολιτισμός μας τυχαία. Κάποιοι προσπαθούν να μας στραγγίξουν και για την άμυνά μας σαυτή τη κατάσταση, οι ανεκδιήγητοι πολιτικοί, μας χαρακτηρίζουν “τσαμπατζήδες”.
    Κοιτά ποίοι μιλάνε. Οι πρωταθλητές του τσάμπα!

  2. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Φίλε Dyer
    Κατ΄ αρχήν ορθώς πληρώνει ο Μήτσος για μας κι εμείς γι αυτόν. Οταν όμως ο χρήστης δεν πληρώνει και υποχρεώνει τον Μήτσο να πληρώσει για λογαριασμό του το πραγμα αλλάζει.
    Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς » με το ότι ο πιλιτισμός μας έγινε τέτοιος». Αν εννοείς ότι ανεβήκαμε πολιτιστικά, απλώς να επισημάνω ότι τουλάχιστον στο Παρισινό μετρό οι έλεγχοι είναι τακτικότατοι και βεβαίως απο ευγενάστατους υπαλλήλους (σε ΚΑΘΕ επιβάτη «Καλημέρα»- «Το εισιτήριο σας παρακαλώ» «Ευχαριστώ»)
    Η άμυνα σε δημοκρατικά καθεστώτα δεν μπορεί να είναι η παράβαση του νόμου και η ιδεολογικοποίηση της.
    Δεν μας κάνουν οι πολιτικοί μας? Ας τους αλλάξουμε!Μέχρι τότε εφαρμόζουμε το νόμο. Η καθιέρωση και η αποδοχή της ανομίας ευνοεί ΠΑΝΤΑ τους ισχυρούς και αυτούς με τις λιγότερες ηθικές αναστολές.

  3. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Το πρόβλημα της χώρας μας δεν είναι οι κακοί ή άδικοι νόμοι και διατάξεις αλλά η μη εφαρμογή τους. Μήπως ένας διαμαρτυρόμενος τζαμπατζής δεν θα επικαλεστεί τους νόμους αν εγώ τον πλακώσω στο ξύλο επικαλούμενος την αγανάκτηση του βλάκα που πληρώνει;

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s