Έλεος πια με τόση «κοινωνική ευαισθησία» !

Ως  γνωστό    το forte  αυτής  της  κυβέρνησης   είναι  η  κοινωνική  δικαιοσύνη, η  ισότητα και  η  στήριξη  ευαίσθητων  κοινωνικών  ομάδων (και  μια  επί  της  ουσίας  απέχθεια  προς  την  αξιοκρατία  και  την  αποτελεσματικότητα).  Πέρυσι  κατάφερε  να  εισάγει  σε  κάποιο  -υποβαθμισμένο  πάντως – ΤΕΙ  της Επικράτειας  υποψήφιο  με  ΜΟ  βαθμολογίας  0,9(!!!!). Φέτος  προχώρησε  ένα  βήμα  παραπάνω  και  στα  πλαίσια  της  κοινωνικής  ευαισθησίας  της με  την  καθιέρωση των  ¨ειδικών  ομάδων (πολύτεκνοι κλπ)  «εισήγαγε» μεταξύ  άλλων στο Φιλολογικό  Αθήνας (βάση 17) υποψήφιο  με  2,04,  στην  Αρχιτεκτονική  (βάση  18,95)  υποψήφιο  με  4,62,  στο  Μαθηματικό Αθήνας  (βάση  15,7)  υποψήφιο  με  3,1 κ.ο.κ. 

Πρόκειται  για  παραφροσύνη (μπορεί  και  για  δική  μου  αναλγησία) που  είναι  έκφραση  της  σταθερής  στάσης  μας  στην  Ελλάδα  να  βάζουμε  το  κάρο  μπροστά  από  τα  βόδια. Τα  νοσοκομεία  υπάρχουν  για  τους  γιατρούς  και  όχι  για  τους  ασθενείς, τα καταστήματα  υπάρχουν  για  να  βγάζει  λεφτά  το  αφεντικό  και  όχι  για  να  εξυπηρετεί  πελάτες, τα  Δικαστήρια  οφείλουν  να  εξυπηρετήσουν  δικηγόρους  και  δικαστικούς  και  όχι  τον  πολίτη  που  ζητά  το  δίκιο  του  και  η  Δημόσια  Διοίκηση  υπάρχει  για  να  πληρώνουμε  υπαλλήλους  και  να  μην  έχουμε  ανεργία.  Στα  πλαίσια  αυτής  της λογικής  λοιπόν    θεωρούμε  ότι  το  Πανεπιστήμιο    ΔΕΝ  είναι    θεσμός  που βοηθάει   να  γίνουν    επιστήμονες  άνθρωποι  που  θέλουν  και  μπορούν   να  γίνουν  επιστήμονες  και  που αύριο  θα   είναι  «χρήσιμοι  στον  εαυτό τους και  στην  κοινωνία»  (Θεέ  μου  τι παλαιομοδίτικη έκφραση- και  έννοια-  αυτό  το τελευταίο).  Και  μην  μου  πείτε  ότι  ο  – γιατί  όχι?-  συμπαθέστατος  επιτυχών  του  2,ο4  μπορεί  ή  θέλει  να  σπουδάσει! Αν  ήθελε  κάτι  καλύτερο  από  2,04  θα  έγραφε.

Επεκτείνοντας  την  κυβερνητική  λογική  ας  φωνάξουμε  τον  συμπαθέστατο  επιτυχόντα   μετά  4  χρόνια  να  του  δώσουμε  και  ένα  πτυχίο  άνευ  εξετάσεων  επειδή  ανήκει  σε  ειδική  ομάδα  και  στη  συνέχεια  ας  τον  προσλάβουμε  κάπου  όχι  για  να  κάνει  δουλειά  αλλά  για  να  πληρώνεται  (θα  παίρνει  και  επιστημονικό  επίδομα).

Τουλάχιστον  ας  μην  τον  βάλουμε  σε  μια  αίθουσα  και   υποχρεώσουμε ….. τα παιδιά  μας  να  τα  διδάξει!

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

Advertisements
This entry was posted in ΚΟΙΝΩΝΙΑ and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to Έλεος πια με τόση «κοινωνική ευαισθησία» !

  1. Ο/Η Dyer λέει:

    Το εξεταστικό σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ μόνο αντικειμενικό, για τη πραγματική γνώση των υποψηφίων, δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί. Είναι ένα εξεταστικό σύστημα που επιβραβεύει την στείρα αποστήθιση κειμένων και αυτοματοποιημένων διαδικασιών μέσα σε ένα πολύ αυστηρά καθορισμένο γνωσιακό χώρο. Όποιος έχει την ικανότητα να αποθηκεύει εύκολα και με ακρίβεια πληροφορίες αριστεύει. Η ικανότητα σύνθεσης της πληροφορίας για τη δημιουργία νέας δεν εξετάζεται ούτε αξιολογείται. Μη νομισθεί ότι οι θεωρώ ότι οι επιτυχόντες δεν έχουν τέτοιες ικανότητες, απλά πιστεύω ότι δεν είναι αυτές που θα τους εξασφαλίσουν την επιτυχία. Όσοι τις έχουν θα επιβραβευτούν αργότερα στη ζωή.
    Θα επιθυμούσα κάποιες εξετάσεις που οι υποψήφιοι θα μπορούσαν να πανε με ότι βιβλία διαθέτουν ακόμα και με το λάπτοπ για να δώσουν απαντήσεις στα θέματα που θα τους έθεταν. Είναι γέλιο πλέον να σε εξετάζουν για μια γνώση που μπορείς να την έχεις άμεσα μέσα από ένα ipad. To ζήτημα είναι αν μπορείς αυτή την γνώση να την χρησιμοποιήσεις για να βγάλεις δικά σου συμπεράσματα. Αυτό που απαιτείται στην πραγματική ζωή για να προχωρήσεις. Πληροφορίες έχεις όσες επιθυμείς, να τις επεξεργαστείς είναι το δύσκολο επειδή είσαι ανεκπαίδευτος για κάτι τέτοιο. Και οι υπεύθυνοι της παιδείας μας βέβαια, σαν κομμάτια ενός εξουσιαστικού συστήματος, προφανώς τέτοιους ανεκπαίδευτους πολίτες ονειρεύονται να εξουσιάζουν.
    Μέσα σε ένα γελοίο λοιπόν εξεταστικό σύστημα δεν εντυπωσιάζομε από τις ακρότητες που περιγράφεις φίλε firiki2010.
    Καλό μήνα και καλό φθινόπωρο.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Kαλό φθινόπωρο ,φίλε dyer αν και ο καιρός παραπέμπει μάλλον σε διακοπές (του Σεπτεμβρίου είναι οι καλύτερες) .
      Το σχόλιο σου με πέτυχε ανάμεσα σε τρεις αναρτήσεις (δημοψήφισμα , γενέθλια του ΠΑΣΟΚ και …εισαγωγικές) Ο μη άπειρος χρόνος και η επικαιρότητα με οδηγούν πολλές φορές στο να την παθαίνω σαν τον γαιδαρο που προσπαθώντας να αποφασίσει από ποιον σωρό σανό από τους δυο που είχε μπροστά του θα αρχίσει να τρώει… πέθανε της πείνας
      Δυο κουβέντες για το θέμα «αποστήθιση- κρίση»
      1.Αναρωτιέμαι πως είναι δυνατόν να εκφέρεις κρίσεις και να βγάζεις συμπεράσματα αν δεν ξέρεις τα γεγονότα. Και τα συμπεράσματα σου θα είναι τόσο πιο ασφαλή όσο λεπτομερέστερα ή όσο περισσότερες πτυχές των γεγονότων ξέρεις.Τι στην ευχή κρίση να εκφράσει ο 18χρονος για τα αίτια ή την σημασία της ναυμαχίας του Ναυαρίνου αν δεν ξέρει τι προηγήθηκε και τι ακολούθησε.
      2. Το θέμα της αποστήθισης (δεν το απαιτούσαν ανέκαθεν οι εισαγωγικές) προέκυψε από τον περιορισμό της ύλης και από την διαπιστωμένη αδυναμία πολλών μαθητών να καταλάβουν αυτό που διάβαζαν και να το εκφράσουν .. με δικά τους λόγια. Για λόγους ασφαλείας φτάσαμε στην βλακώδη αποστήθιση
      3. Στη σημερινή εποχή έχεις πάμπολλες πληροφορίες και «πληροφορίες». Δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις τις μεν από τις δε και οι όποιες κρίσεις σου γι αυτές αν μη τι άλλο προυποθέτει την γνώση τους Δεν αρκεί το ότι είναι γενικώς διαθέσιμες.
      4. Για τα όσα αναφέρω στην ανάρτηση όπως καταλαβαίνεις δεν φταίει ούτε η αποστήθιση ούτε η έλλειψη ερωτήσεων κρίσης. Ο υποψήφιος φιλόλογος του 2,04 είναι απλά αποτέλεσμα της νοοτροπίας ανθρώπων που υποτίθεται κόπτονται για τους αδύνατους τους οποίους τελικά μαζί και με τους υπόλοιπους …χαντακώνουν.

    • Ο/Η Kostas λέει:

      Φίλε μου, ποιός θα αξιολογούσε τέτοιες εργασίες; Οι καθηγητές του ενός συγράμματος; Αυτοί που βαριούνται να αξιολογήσουν τους φοιτητές τους , προσφεύγοντας στη μέθοδο του ανεμιστήρα; Ξέρεις πόσα μικρά και ασήμαντα ευθύνονται για τη καθημερινή υποβάθμιση της παιδείας; Ποιός θα σκεφτεί οτι ο μαθητής του 2, και κάτι δεν μπορεί να παρακολουθήσει το μαθητή του 18. Πότε θα αποφοιτήσει και σαν τι θα αποφοιτήσει (εάν ποτέ). Τι θα προσφέρει υπεύθυνα; Πως να καλλιεργηθεί η κρίση , αν όχι μέσα απο εργασίες και μελέτες; Κάποτε ανοίγαμε και καμμία εγκυκλοπαίδεια. τώρα είναι αχρείαστη αν όχι διακοσμητική. Κάποτε δανειζόμαστε απο σχολικές βιβλιοθήκες . Κάποτε, υπήρχε αμοιβαίος σεβασμός καθηγητή – φοιτητή. Κάποτε υπήρχε σκοπός στη φοίτηση και στη μάθηση. Κι αυτό το «κάποτε» έβγαζε επιστήμονες – ανθρώπους – αθλητές της ζωής. Σήμερα;

  2. Ο/Η Dyer λέει:

    Ναι παλαιότερα (είμαι αρκετά παλιός) οι εξετάσεις ήταν αξιοκρατικότερες. Έζησα όμως τις σύγχρονες, εξ αιτίας της κόρης μου, και πραγματικά απογοητεύτηκα τελείως. Αν και επέτυχε στην επιλογή της, εξ αιτίας του εξεταστικού συστήματος πιστεύω ότι στερείται της απαιτούμενης ευρύτητας γνώσης απαραίτητη για την επιστήμη που σπουδάζει. Ακόμα και αυτό που λες κρίση έχει καταντήσει μια αυτοματοποιημένη διαδικασία. Το σημαντικό δεν είναι να γνωρίζεις, να θυμάσαι πληροφορίες, (πάντα μπορεί να αποδειχθούν ανεπαρκείς) αλλά να μάθεις να ψάχνεις και να συνθέτεις. Είναι μια άλλη εκπαιδευτική διαδικασία που θα οδηγούσε σε εξετάσεις με ipad!
    Τα γενέθλια δεν ξέρω αν έχουν πλέον σημασία, αλλά το θέμα με «τα δημοψηφίσματα» το περιμένω με μεγάλη περιέργεια. Πιστεύεις ότι η αιρετή Τυραννία που ζούμε, ότι μπορεί να μετασχηματισθεί, έστω και εν μέρη, σε Δημοκρατία;

  3. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση, ανοίγει όμως πολύ μεγάλη κουβέντα και θα περιοριστώ σε μια μόνο επισήμανση. Η ικανότητα για αποστήθηση δεν είναι υποχρεωτικά κάτι κακό, όπως πολύ καλά γνωρίζουν οι νομικοί, οι φαρμακοποιοί και πολλές άλλες ειδικότητες. Πρόβλημα υπάρχει:
    1. Όταν δεν συνοδεύεται από άλλες αναγκαίες ικανότητες.
    2. Όταν παίζει τον αποφασιστικό ρόλο στην επιτυχία ή μη ενός υποψηφίου στις εισαγωγικές εξετάσεις.
    Φίλε dyer, τον ίδιο προβληματισμό έχουμε όλοι οι γονείς με τα παιδιά μας, το σχολικό σύστημα όμως έχει αποτύχει πολύ νωρίτερα στο να δώσει γνώσεις κοινωνικά χρήσιμες στα παιδιά και όχι μόνο στην τελευταία τάξη του Λυκείου. Αρκεί να σας πω ότι το βιβλίο Χημείας Γενικής Παιδείας της Β´ Λυκείου (που το διαβάζουν όλοι), περιγράφει εμβριθώς την εργαστηριακή μέθοδο παρασκευής αλκενίων με τη μέθοδο της αφυδραλογόνωσης των αλκυλαλογονιδίων με επίδραση αλκοολικού διαλύματος υδροξειδίου του νατρίου!

    • Ο/Η Dyer λέει:

      Φίλε Νίκο Π δεν κατακρίνω την ικανότητα αποστήθισης. Είναι ένα χάρισμα (δυστυχώς δεν το είχα ποτέ), το να αποτελεί βασικό κριτήριο επιτυχίας κατακρίνω, όπως καταλαβαίνω και συ. Για τις άλλες ικανότητες που λες …..άστα.
      Βλέπω την κόρη μου να διαβάζει για τις εξετάσεις (φοιτήτρια πλέον) με το λάπτοπ. Οι καιροί έχουν αλλάξει. Η πληροφορία είναι πλέον απίστευτα προσιτή. Είναι κουτό πλέον να αναλώνεσαι στην απομνημόνευση. Αν έχεις διάθεση στο διαδίκτυο βρίσκεις τα πάντα.
      Καθηγητές πάντα υπήρχα ηλίθιοι. Για να περάσεις το μάθημά τους έπρεπε να γράψεις κάτι από το βιβλίο τους. Δεν ήταν όμως όλοι έτσι. Θυμάμαι όταν εξεταζόμασταν στη κβαντομηχανική (30 χρόνια πριν) γράφαμε με ότι βιβλία θέλαμε. Ήταν από τα δυσκολότερα μαθήματα και οι εξετάσεις είχαν ουσία επειδή κρινόταν η ικανότητα να συνθέτεις τις γνώσεις. Φοβάμαι τους επιστήμονες που σου δίνουν απαντήσεις χωρίς να ανοίξουν ένα βιβλίο. Τόσο καλά τα ξέρουν όλα; και τόσο ενήμεροι είναι;
      Αυτό που γράφεις για την χημεία αποδεικνύει πως μπορείς να αποτρέψεις τους νέους να ασχοληθούν με μια επιστήμη. Τυχαίο; Μου θυμίζει τον τρόπο που μας έκαναν Αρχαία με αποτέλεσμα οι περισσότεροι (πρακτικό) να τα σιχαινόμαστε. Πέρασαν πολλά χρόνια για να καταλάβω το πλούτο της αρχαίας Ελληνικής φιλοσοφίας και πόσο πιο ενδιαφέρουσα και ουσιαστική για την ζωή μας θα ήταν αν διδασκόμαστε διαφορετικά τα Αρχαία. Την Εβραϊκή μυθολογία όμως (στο βαθμό που δεν προκαλούσε) και την Χριστιανική φιλοσοφία, μας την διδάξαν πολύ προσιτά και εύπεπτα. Τυχαίο; Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων βλέπεις!!!
      Καλή νύκτα μας.

      • Ο/Η nipa λέει:

        Θα συμφωνήσω μαζί σου Dyer. Τα ηλεκτρονικά βιβλία (χρειάζεται καλύτερος όρος) γίνονται σιγά σιγά κάτι πολύ παραπάνω από τα παραδοσιακά χάρτινα έντυπα και αξιοποιούν τις δυνατότητες της τεχνολογίας. Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω:

        http://www.msnbc.msn.com/id/44384057/ns/technology_and_science-tech_and_gadgets/#.TmaEtHP-hCM

        Όσο για την κβαντομηχανική, τι ωραία που θα ήταν συνδυασμένη με το Mathematica. Εκείνη η τεράστια λύση της εξίσωσης για το υδρογόνο, δεν χωνευόταν με τίποτα!

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s