Ενδεκα ενοχλητικές επισημάνσεις.

Eχοντας  υπ΄ όψη  του  την  απαιτητική    και  καλομαθημένη  γενιά  των Αμερικάνων  νέων  ο  Charles  Sykes –  Αμερικάνος  εκπαιδευτικός,  που    από  τα  λίγα  που  διάβασα  και   απ΄  όσο  κατάλαβα  δεν  τα  πάει  καλά  με  την  αμερικάνικη   «πολιτική  ορθότητα» –   διατύπωσε  το  1997   11  κανόνες (επισημάνσεις  θα  έλεγα  )  που  τους  ανέπτυξε  στο  βιβλίο  του  «Dumbing  down  our  kids».   Οι  κανόνες  αργότερα  εμπλουτίστηκαν,  έγιναν  50  και  ένα  καινούργιο  βιβλίο  » 50  rules  kids  won΄t  learn in  school » (κυκλοφορεί  και  στα  Ελληνικά)

Οι  11   αρχικοί  κανόνες  που  έγιναν  αρκετά  διάσημοι  τόσο    ώστε  να  αποδίδονται  λανθεσμένα  στον  Μπίλλυ  Γκέϊτς  είναι  οι  εξής :

1.Η ζωή δεν είναι δίκαιη –  συνηθίστε  το!

2.Ο κόσμος δε θα σας λυπηθεί ούτε νοιάζεται αν έχετε ή όχι αρκετή αυτοεκτίμηση. O κόσμος περιμένει να πετύχετε κάτι πριν  να αισθανθείτε καλά για τον εαυτό σας.

3.Δεν πρόκειται να βγάζετε 60.000 δολάρια το χρόνο με το που θα βγείτε από το Πανεπιστήμιο. Δεν πρόκειται να γίνετε Αντιπρόεδρος της Εταιρείας ούτε να αποκτήσετε αυτοκίνητο με τηλέφωνο, αν δεν τα κερδίσετε και τα δύο.

4.Αν νομίζετε ότι ο καθηγητής σας είναι σκληρός, περιμένετε μέχρι να αποκτήσετε αφεντικό.

5.Δεν θίγεται η αξιοπρέπειά σας    δουλεύοντας  σε  ένα  χαμπουργκεράδικο. Οι παππούδες σας είχαν άλλη λέξη για  κάτι  τέτοιο : το αποκαλούσαν «ευκαιρία».

6.Αν τα θαλασσώσετε,  το  φταίξιμο  δεν  είναι  των  γονιών  σας , κι  έτσι  μην γκρινιάζετε για τα λάθη σας, αλλά μάθετε από αυτά.

7.Πριν γεννηθείτε οι γονείς σας δεν ήταν τόσο βαρετοί όσο σας φαίνονται τώρα. Αυτό το έπαθαν από το να πληρώνουν τους λογαριασμούς σας, να καθαρίζουν τα ρούχα σας και να σας ακούνε να λέτε πόσο έξυπνοι και σπουδαίοι είστε. Πριν τρέξετε λοιπόν να σώσετε το δάσος του Αμαζονίου από τα παράσιτα της γενιάς των γονιών σας, καθαρίστε πρώτα την ντουλάπα του δωματίου σας.

8.Το σχολείο   σας  πιθανώς  έχει  ξεπεράσει  το  θέμα  νικητές  και  ηττημένοι  , η  ζωή  όμως  όχι. Σε κάποια σχολεία δεν αποτυγχάνει κανείς – μπορείτε να προσπαθήσετε ξανά και ξανά μέχρι να γράψετε τη σωστή απάντηση. Αυτό δεν έχει    την  παραμικρή  σχέση    με την πραγματική ζωή.

9.H αληθινή ζωή δε χωρίζεται σε τρίμηνα. Τα καλοκαίρια δεν κάθεστε και   ελάχιστοι  εργοδότες  ενδιαφέρονται   να σας βοηθήσουν να  βρείτε  τον  εαυτό  σας . Αυτό θα πρέπει να το κάνετε τις ελεύθερες ώρες σας.

10.H τηλεόραση δεν είναι η αληθινή ζωή. Στην πραγματική ζωή οι άνθρωποι   εγκαταλείπουν  την  καφετέρια  και  πιάνουν  δουλειά.

11.Να είστε καλοί με τους…  «σπασίκλες». Το πιθανότερο είναι να καταλήξετε να δουλεύετε για  κάποιον  απ΄ αυτούς.

Μη  έχοντας  διαβάσει  το  βιβλίο  (θα  το  βρω  όμως  και  θα  το  διαβάσω)  βρίσκω  τους  κανόνες  κατ΄ αρχήν  εξαιρετικά  ενδιαφέροντες  και  πολύ  χρήσιμους  για  μια  κοινωνία   σαν  τη  δική  μας   (όχι  μόνο  για  τους  νέους) που  είχε  συνηθίσει  στα  δικαιώματα  χωρίς  υποχρεώσεις,  στην  απαίτηση  χωρίς  προσφορά  και  στην  βιασύνη. Οι  κανόνες  είναι  φυσικά  και  ενοχλητικοί κι  όπως  έχουμε  συνηθίσει  να  κάνουμε  για  ενοχλητικά  πράγματα  και  ενοχλητικούς  ανθρώπους  μπορούμε  απλώς  να  τους  προσπεράσουμε  στη  συγκεκριμένη  περίπτωση  σαν  μια  ακόμα  «αμερικανιά».

Αν   προσπαθούσα  να    συνοψίσω  τους  11 «κανόνες»    θα  έλεγα : » Η  πραγματικότητα  είναι  ζόρικη  και  τίποτα  δεν  είναι  τζάμπα.  Θα  αναλάβεις  ευθύνες, θα  προσπαθήσεις και  θα  υποστείς  τις  συνέπειες  των  επιλογών  σου… ίσως  και  να  τις  απολαύσεις»

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

18 Responses to Ενδεκα ενοχλητικές επισημάνσεις.

  1. Ο/Η poexania λέει:

    Καθολοι δεν ξεφευγει απο τον αμερικανικο τροπο σκεψης της «ζουγκλας» ο καθηγητης, απορω πως σου διεφυγε αυτο. Δεν προσθετει τιποτα καινουριο και αμα δεν ειχα ενα σκασμο απο εργασιες θα εκανα κριτικη στις «συμβουλες» του, ισως και να κανω αργοτερα παιρνοντας την μια μια. Δεν διαφωνω με ολες του τις διαπιστωσεις, διαφωνω με το γεγονος οτι καλει τους νεους να αποδεχθουν εναν κοσμο-ζουγκλα, και να μεγαλουργησουν με το να καταφερουν οι ιδιοι να γινουν τα μεγαλυτερα θηρια και οτι δεχεται το κατεστημενο οικονομικο συστημα ως θεσφατο με το να μην το αμφισβητει ουτε κατα διαννοια πουθενα.

    Τωρα αμα καποιος ειναι τοσο χαζος που δεν εχει διαπιστωσει οτι ο κοσμος δεν ειναι δικαιος, αυτος πραγματικα εχει βγει η απο την τηλεοραση, που το θεωρο πιο πιθανο, ή απο κανενα ασυλο.

  2. Ο/Η poexania λέει:

    Θα μου πεις μιλαει για μαθητες, που υποθετικα δεν εχουν μπει ακομα στα βασσανα της ζωης, υποθετικα λεω, γιατι οι μαθητες δεν ειναι μονο μερος της εκπαιδευτικης διαδικασιας η οποια ισως ειναι συγχωρετικη και ήπια, αλλα μερος ενος μεγαλυτερου συνολου, και στο σχολειο ακομα. Δεν ξερω για σενα, εγω θυμαμαι οτι το σχολειο γενικα, αλλα ακομη και οι ιδιοι οι καθηγητες, αντανακλουσαν την πραγματικοτητα της κοινωνιας σε μεγαλο βαθμο. Το σχολειο ειναι μερος μιας κοινωνιας, αλλα και μια κοινωνια μεσα στην κοινωνια με τις οποιες ανισοτητες, αδικιες κλπ.
    Επισης ο μαθητης ζει και στην οικογενεια του, στη γειτονια του, στον κοσμο του, και τα προβληματα του ξεκινανε απο την οικονομικη-ψυχολογικη κατασταση των γονεων, προεκτεινονται οσον αφορα τις συνθηκες ζωης του και το μερος που ζει(ζωη σε γκετο, ζωη σε πολυκατοικιες κλουβια) κλπ.

    Τελος τα ιδια τα σχολια χωριζονται σε καλα και κακα, ιδιωτικα και δημοσια, και οσο να ναι υπαρχει διαφορα απο τα σχολεια μεσα στο οποια κυκλοφορουν τα παιδια με μαχαιρια, μεχρι τα σχολια της «καλης κοινωνιας».

    Μπορει βεβαια ο εκπαιδευτικος μεσα στο βιβλιο του να αναφερεται σε ολα αυτα, αλλα αν κρινω απο την απουσια τους στις 12 εντολες του, δεν νομιζω να τους δινει τη σημασια που θα επρεπε.

    Επισης οπως ειπα και πιο πανω, δεν δειχνει να τον ενοχλει καθολου το ενδεχομενο της διαιωνισης του καπιταλισμου, και της κοινωνιας της ζουγκλας, τουναντιον μαλλιστα η λιστα του μοιαζει με οδηγιες χρησεως για το πως τα παιδια πρεπει να ανελιχθουν μεσα σε αυτη και να παρουν το βραβειο του πρωτομαστορα. Εντελως αντιπαιδαγωγικο και συντηρητικο βιβλιο. Τα παιδια πρεπει ναι μεν να συγκρουονται με την πραγματικοτητα και να προετοιμαζονται για αυτη, πρεπει ομως ο σωστος παιδαγωγος να υπερβαινει την συστημικη προπαγανδα και να τα εφοδιαζει με τα οπλα εκεινα που ενδεχομενως θα βοηθησουν τα παιδια να φτιαξουν μια πραγματικοτητα καλυτερη.

  3. Ο/Η poexania λέει:

    Και για να διασκευασω λιγακη τη γνωστη ρήση του Μαρξ

    «Δεν αρκει να ερμηνευσουμε τον κοσμο, πρεπει και να τον αλλάξουμε»

  4. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Poexania
    Δεν κατάλαβα σε ποια από τις διαπιστώσεις και γιατί διαφωνείς. ( Μετά το σχόλιο σου ξαναδιάβασα τις 11 διαπιστώσεις και προσπάθησα -όσο μπορώ- να τις δω από την πλευρά ενός κομμουνιστή. Ενας κομμουνιστής σίγουρα θα είχε να προσθέσει πράγματα για το «δέον γενέσθαι» δύσκολα όμως δεν θα συμφωνούσε με τις διαπιστώσεις)
    Επίσης δεν κατάλαβα από που θιεωρείς ότι προκύπτει η πρόσκληση του Sykes προς τους νέους να αποδεχθούν ένα κόσμο ζούγκλα. Το «αίτημα» του Sykes είναι να αναγνωρίσουν , να καταλάβουν οι νέοι (και όχι μόνο) το πως ΕΙΝΑΙ ο κόσμος και πως η ζωή δεν θα τους δοθεί «στο πιάτο». Η αλλαγή του κόσμου είναι ενδεχομένως ένα επόμενο στάδιο. Ακόμα όμως και για να την επιχειρήσεις είναι προτιμότερο να είσαι σε θέση ισχύος, να είσαι από τους νικητές και αυτό δεν γίνεται χωρίς προσπάθεια. (πχ ως ανώτερος δικαστικός, ως πετυχη,μένος επιχειρηματίας, ως καθηγητής Πανεπιστημίου έχεις μάλλον περισσότερες δυνατότητες να «επηρεάσεις» την πορεία του κόσμου απ΄ ότι ως υπάλληλος πολυκαταστήματος).
    Προφανώς ο Sykes και επιθυμεί την διαιώνιση του καπιταλισμού, απλώς επισημαίνει κάποια πραγματάκια που επί της ουσίας τον κάνουν πιο λειτουργικό, υγιή και ουσιαστικό. Επίσης προφανώς αν οι κανόνες του Sykes αποσκοπούσαν στην ανατροπή του καπιταλισμού και την αντικατάσταση του από τον κομμουνισμό θα ασχολιόμουν μαζί τους μόνο για να τους αντικρούσω. ( Αντιληπτό φαντάζομαι το ότι δεν αποδεχομαι την εξίσωση «καπιταλισμός= κοινωνία της ζούγκλας» αλλά αυτή είναι μια ούτως ή άλλως αγεφύρωτη διαφορά μας).

    Για να αλλάξουμε την πραγματικότητα (είτε εμείς, είτε οι φιλόσοφοι που έλεγε ο Μαρξ) πρέπει ΠΡΩΤΑ να την ερμηνεύσουμε.»Μόνο η πραγματικότητα μπορεί να μας μάθει πως θα την αλλάξουμε» που έγραφε κι ο Μπρεχτ. Και βέβαια αν την ερμηνεύσουμε λάθος (ή πολύ περισσότερο αν βλέπουμε κάτι άλλο από αυτό που όντως υπάρχει) είναι βέβαιο ότι θα προσπαθήσουμε να την αλλάξουμε σε λάθος κατεύθυνση, με λάθος τρόπο κλπ .

  5. Ο/Η poexania λέει:

    Εξηγησα παραπανω γιατι δεν συμφωνω με τη λογικη του κειμενου, εκτος των αλλων δε λεει και κατι καινοτομο και επισης την σκληραδα του κοσμου τα παιδια τη μαθαινουν συχνα πριν πανε σχολειο, παρολα αυτα θα σταθω σε καποια απο αυτα που γραφεις στο σχολιο σου

    λες

    » Η αλλαγή του κόσμου είναι ενδεχομένως ένα επόμενο στάδιο. Ακόμα όμως και για να την επιχειρήσεις είναι προτιμότερο να είσαι σε θέση ισχύος, να είσαι από τους νικητές και αυτό δεν γίνεται χωρίς προσπάθεια. »

    Οχι φιλε, αυτος που ειναι στους νικητες κερδιζει απο το οτι ο κοσμος ειναι κολαση, δεν θελει να τοον αλλαξει, θελει να τον κρατησει ετσι για να συνεχισει να κερδιζει. Οι λιγοι ευνοουμενοι του καπιταλισμου, με νυχια και με δοντια προσπαθουν να τον κρατησουν, το ζητημα ειναι τι κανει ο λαος, και ο λαος οσο διαπαιδαγωγειται απο τυπους οπως τον συγγραφεα αυτου του βιβλιου αποκτα τις προταιραιοτητες του καπιταλιστη. Δεν περιμενω βεβαια απο το εκπαιδευτικο συστημα αυτου του συστηματος να μαθαινει στα παιδια πως να το ανατρεπουν, αλλα ενας ανεξαρτητος εκπαιδευτικος εχει περισσοτερες ευθυνες στο τι γραφει και στο τι λεει.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Ο Sykes κάνει τις επισημάνσεις του για μια γενιά (ή έστω μεγάλο τμήμα της) καλομαθημένη και απαιτητική. Υπάρχει και όχι μόνο στην Αμερική. Τα τελευταία πχ 10 χρόνια δεν αισθάνθηκες ότι μια τέτοια γενιά μεγάλωνε και στην Ελλάδα;;;

      Ενα απλό ερώτημα: Είσαι κομμουνιστής σε μια «καπιταλιστική» χώρα. Εχεις μεγαλύτερες πιθανότητες να συμβάλεις στην αλλαγή της ως καθηγητής Πανεπιστημίου ή ως υπάλληλος καταστήματος; Μάλλον το πρώτο. Πρέπει λοιπόν να πετύχεις. Με προσπάθεια.

      • Ο/Η poexania λέει:

        Οχι ολοι της μιας γενιας, μια πλευρα της αμερικανικης κοινωνιας μονο
        και δεν εχει να κανει με το σε ποια θεση εισαι μονο, αλλα και σε ποια θεση ειναι η συνειδηση σου, και καθηγητες με συνειδηση οπως αυτη που προωθει ο συγγραφεας, μονο κομμουνιστες δεν γινονται. Δες και στην Ελλαδα το ποιον της διαννοησης και το καθηγητηκο κατεστημενο, βαθεως συντηρητικο(εκτος και αμα θεωρει κανεις τους συνασπιστες προοδευτικα στοιχεια).

        Τεσπα μεγαλη κουβεντα, θα γραψω αυτες τις μερες και σχετικο αρθρο που θα παραθετω τοποθετηθω πιο λεπτομερως. θα σε ενημερωσω

        Και φυσικα το ειπα και το ξαναειπα, δεν πρεπει να μεγαλωνουν τα παιδια με αυταπατες, σε αυτ συμφωνω με τον καθηγητη, το ζητημα ομως ειναι οτι δεν το παει και παρακατω, και δεν το παει παρακατω για τους λογους που ανεφερα στα προηγουμενα σχολια.

  6. Ο/Η poexania λέει:

    Επισης πουθενα δεν ειπα οτι πρεπει να αποκρυπτεται η πραγματικοτητα, ομως και αυτες οι 11 «συμβουλες/εντολες» παρουσιαζουν μονο τα φαινομενα και οχι τις αιτιες του γιατι ειναι ο κοσμος ετσι, αν αυτο δεν ειναι αποκρυψη τοτε ποιο ειναι;

    και επισης λες παρακατω

    «Προφανώς ο Sykes και επιθυμεί την διαιώνιση του καπιταλισμού, απλώς επισημαίνει κάποια πραγματάκια που επί της ουσίας τον κάνουν πιο λειτουργικό, υγιή και ουσιαστικό.»

    Μια χαρα λειτουργικος ειναι ο καπιταλισμος, μεσα στα ορια των αντιφασεων του, λειτουργικος για το κεφαλαιο και καταστροφικος για τον λαο. Οι φασεις του δεν εχουν να κανουν με υγεια και αρρωστεια, ειναι αναποφευκτες, δεν κολλαει καποιο μικροβιο και δεν γινεται να ξεπεραστουν χωρις αιματοκυλησμα, φτωχεια, εξαθλιωση, ετσι γινεται παντα, ετσι γινεται και τωρα. Οτι χειρισμους και αν ειχε κανει το κεφαλαιο εδω θα καταληγαμε. Τα γηρατεια δεν ειναι ασθενεια, ειναι φυσικη εξελιξη.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Φαντάζομαι στο βιβλίο του ο Sykes θα είναι πιο αναλυτικός. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα ερμηνεύει τον κόσμο όπως εσύ. Οι 11 «κανόνες» έστω και ως ατάκες δεν νομίζω ότι χάνουν την αξία τους.

      Εντάξει, σε καταλαβαίνω. Πιστεύεις ότι νομοτελειακά ο «καπιταλισμός» θα πεθάνει. Γιατί δεν γίνεται αλλιώς. Δεν εκπλήσσεσαι από την εξαιρετική αντοχή του στον χρόνο;;;;
      Η δικιά μου η οπτική είναι ότι πρόκειται για ένα σύστημα που είναι ανοιχτό στις αλλαγές και γι αυτό επιβιώνει. Προφανώς κάθε τόσο δημιουργούνται προβλήματα, αντιμετωπίζονται, η αντιμετώπιση τους γίνεται ίσως αφορμή
      δημιουργίας καινούργιων προβλημάτων, που «προκαλούν» νέες λύσεις κ.ο.κ Ετσι προχωράει ο κόσμος. Αργά και βασανιστικά. Και μακροπρόθεσμα γίνεται λίγο-λίγο καλύτερος.

      • Ο/Η poexania λέει:

        Οχι δεν πιστευω πως ο καπιταλισμος θα πεθανει, αμα καποιος κομμουνιστης το πιστευει αυτο το χει χασει το παιχνιδι, πιστευω οτι θα τον σκωτωσουμε. Δηλαδη θα εξαρτηθει απο την μαχητικοτητα μας, και σιγουρα τις συνθηκες που ποτε δεν μπορουμε να τις αγνοησουμε. Το ο καπιταλισμος θα πεθανει ετσι γενικα με την εννοια του βαζουμε ενα ουισκι με παγο(η μια βοτκα) και ενα πουρο και καθομαστε και περιμενουμε το θεωρω και προς αποφυγη μαλλιστα.

        Για το βιβλιο το ειπα και παραπανω οτι δεν το εχω διαβασει ολοκληρο, κρινω αυτες τις 11 προτασεις, αφου ετσι κυκλοφορησαν, θα τις κρινω.

  7. Ο/Η poexania λέει:

    Οσο για την αντοχη στο χρονο,δ εν εχει τοσο μεγαλη, σκεψου ποσο κρατησε το δουλοκτητικο συστημα, ποσο κρατησε η φεουδαρχια. Το αν θα ανατραπει σε 5-10-50-100 χρονια δεν το ξερω, αυτο πυο ξερω ειναι οτι εγω πρεπει να ειμαι μερος της διαδικασιας που θα τον αμφισβητησει, μερος εκεινης δηλαδη της συνεχειας. Αμα θες σου στελνω και του λογους για τους οποιους αγωνιζομαι, τους χω κανει και αρθρο.

    Και αναφορικα με τα :

    «Η δικιά μου η οπτική είναι ότι πρόκειται για ένα σύστημα που είναι ανοιχτό στις αλλαγές και γι αυτό επιβιώνει. Προφανώς κάθε τόσο δημιουργούνται προβλήματα, αντιμετωπίζονται, η αντιμετώπιση τους γίνεται ίσως αφορμή
    δημιουργίας καινούργιων προβλημάτων, που “προκαλούν” νέες λύσεις κ.ο.κ Ετσι προχωράει ο κόσμος. Αργά και βασανιστικά. Και μακροπρόθεσμα γίνεται λίγο-λίγο καλύτερος.»

    Ο Καθενας μπορει να πιστευει οτι θελει, και η φεουδαρχια βελτιωνε τους τροπους της σιγα σιγα, αλλα βρεθηκε κατι καλυτερο πιο εκρηκτηκο και εξελιγμενο και την αντικατεστησε, μιλαω για τον καπιταλισμο. Δεν σημαινει οτι η φεουδαρχια δεν ειχε, εστω και αργα, καινοτομιες, αλλα με τι κοστος και σε τι χρονο; Ε και καποια στιγμη, και αυτο ειναι μαρξισμος 1-1 τα μεσα παραγωγης εξελισσοταν και το συστημα, η φεουδαρχια, καθυστερουσε τους τροπους παραγωγης, και ετσι ο καπιταλισμος, ενας πιο εξελιγμενος τροπος παραγωγης, επικρατησε και απελευθερωσε και την τεχνολογικη εξελιξη.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Καλό το bonus ! «… μας αρέσει ο καπιταλισμός … θα κάτσουμε να «τον πιούμε»… ψηλά το κεφάλι μέχρι να περάσει αυτό το…. αλλιώς ΚΚΕ» Σωστός ! Μέσες-άκρες κι επειδή κι εμένα μου αρέσει ο «καπιταλισμός» αυτή είναι και η δική μου στάση «Τρώγε την πρόοδο και μετα φλούδια της και με τα κουκούτσια της» (Ελύτης) Σ΄ αυτή πάντως την εκπομπή ο Αθερίδης δήλωσε ότι «… ΚΚΕ δεν το ψηφίζω..»

      Και μια και ο λόγος περί Αθερίδη απόσπασμα απο μια ανάρτηση μου «Προεκλογικοί παραλογισμοί» (13/6/2012) «….Ο κ Αθερίδης ! Καλεσμένος προχθές ως εκπρόσωπος του “απλου κόσμου” σε κάποιο τηλεοπτικό τραπέζι δήλωσε ότι συνήθως ψήφιζε ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ. Στις εκλογές της 6ης Μαίου ήθελε να ψηφίσει ΔΗΜΑΡ , αλλά όταν επείσθη από τις δημοσκοπήσεις ότι η ΔΗΜΑΡ θα μπεί στην Βουλή αποφάσισε να ψηφίσει … Μάνο (!!!) για να μπει ένα λαμπερό μυαλό στην Βουλή Στις εκλογές της 17ης Ιουνίου εδήλωσε θα ψηφίσει …ΣΥΡΙΖΑ. Δεν συμφωνεί μαζί του, θεωρεί ότι υπόσχεται πολλά , ότι λαϊκίζει, αλλά θα τον ψηφίσει διότι θεωρεί ότι δεν πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στον ΣΥΡΙΖΑ να μην κυβερνήσει! …»

  8. Ο/Η poexania λέει:

    Κοιτα εγω γενικα για τον Αθεριδη δεν εχω αποψη
    αλλα το συγκεκριμμενο βιντεακι ηταν για σεμιναριο

    Τωρα το «δεν το ψηφιζω» δεν ξερω αν το ειπε για τον εαυτο του η για τον λαο, δηλαδη ο λαος να πει «δεν ψηφιζω κκε αλλα δεν διαμαρτυρομαι», ξαναδες το βιντεακι και θα δεις οτι μπορει να το ειπε και ετσι, ασχετα με το τι ψηφισε στις εκλογες.

    Στο συγκεκριμμενο βιντεο δειχνει εξυπνος, παρολα αυτα, ηθοποιος ειναι δεν ξερω τι πηγε να παραστησει σε αυτα με τον Μανο, ισως ηθελε να το παιξει καπως. Τεσπα εγω απομονωνω αυτο το βιντεακι μιας και δεν εχω αποψη για το ποιον του ουτε το καλλιτεχνικο ουτε το κοινωνικοπολιτικο(το μονο που εχω παρακολουθησει λιγακι ηταν το «σαγαπω μαγαπας») και γενικα εχω κοψει την τηλεοραση για πανω απο δεκαετια.

  9. Ο/Η poexania λέει:

    Αυτα που ειπε ταιριαζαν και με αυτο που ειχα γραψει και εγω τις προαλες για κλαψο…..δες που δεν σου αρεσε:)

  10. Ο/Η poexania λέει:

    ως εκφραση

  11. Ο/Η poexania λέει:

    Α και κατι αλλο που αν δεν το πω ειναι σαν να εχω πει τη μιση αληθεια για τον καπιταλισμο, και δεν θελω να μεινει ετσι γιατι θα ειναι σαν να του χαριζομαι.

    Κατι που εμεις λοιπον ξεχναμε ως ευρωπαιοι, ως ενας πολιτισμος δηλαδη που εκμεταλλευοταν αλλους πολιτισμους(χωρις να σημαινει οτι η εργατικη ταξη εδω την περνουσε ζαχαρη) ειναι οτι ο καπιταλισμος εκτος απο την μαζικη εργασια των προλεταριων της βιομημανικης επαναστασης βασιστηκε και βασιζεται στο δουλεμποριο, βασιστηκε και βασιζεται στην κλοπη της γης των πιο αδυναμων λαων, βασιστηκε και βασιζεται στην δουλεια η σε εργασια στα ορια της δουλειας. Τις δικες μας καινοτομιες τις εχουν πληρωσει και τις πληρωνουν λαοι οπως οι αφρικανοι, οι ινδοι, οι ινδιανοι, οι κινεζοι κ.α.

    Και μαλλιστα σημερα, με τετοια πληθυσμιακοι εκρηξοι, ο αριθμος των ανθρωπων που υποφερουν ειναι πολυ πιο τεραστιος απο αυτον του παρελθοντως, και για να σε προλαβω, ναι, ο φεουδαρχικος τροπος παραγωγης δεν μπορουσε να συντηρησει τοσους ανθρωπους στον πλανητη και αυτο εγινε εφικτο χαρις τον καπιταλισμο, ομως και τοσες γελαδες στα σφαγεια δεν υπηρχαν πριν, καταλαβαινεις τι θελω να πω ε;

    P.S ιδια τωρα θα κατσω να γραψω ενα συντομο σχετικο αρθρο βασει του σχολιου μου:)

    🙂

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s