Στην πραγματική ζωή τα πράγματα είναι διαφορετικά.

(H) An important distinction.
 Το  βρήκα   στο  http://planus.pblogs.gr/2013/04/isothta-den-shmainei-pantote-dikaiosynh.html    και  μου  φάνηκε  μια  θαυμάσια  αφορμή   για  κάποια  σχολιάκια.
Κατ΄αρχήν  είναι  προφανές  ότι  το  υπονοούμενο  των  δύο  σκίτσων  είναι:  Το  θέμα  δεν  είναι  να  δίνεις  σε  όλους  το  ίδιο, αλλά  το  να  δίνεις  στον  καθένα  σύμφωνα  με  τις  ανάγκες  του. Με  άλλα  λόγια  το   μαρξιστικό: « Καθένας   προσφέρει   σύμφωνα  με  τις   δυνατότητες  του  καθένας  λαμβάνει  σύμφωνα  με  τις  ανάγκες  του» Στα  δυο  σκίτσα  υποτίθεται   πως ο  καθένας   λαμβάνει  σύμφωνα  με  τις  ανάγκες  του  κι  έτσι   αποδίδεται  δικαιοσύνη. Στην  πραγματικότητα   όμως   ακόμα  και  στην  ιστορία  των  δύο  σκίτσων    αυτό  που  εφαρμόζεται  δεν  είναι   τίποτα  άλλο  παρά   η   κοινή  λογική  και  αυτό  που    υπηρετείται  δεν  είναι κάποια  αφηρημένη  ιδέα  περί  δικαιοσύνης  αλλά  η  αποτελεσματικότητα.
Τρεις  φίλοι  πάνε  να  δούνε  τζάμπα  ένα   τρομακτικά  ενδιαφέρον  ματς  ενός  τρομακτικά  ενδιαφέροντος   🙂    αθλήματος.  Μονάχα  αν  μοιράσουν  τα  κουτιά/ βάθρα   όπως  τα  μοίρασαν  θα  μπορούσαν  να  έχουν  το  επιθυμητό  αποτέλεσμα. Και  τα  κουτιά  που  είχαν  στη  διάθεση  τους  ήταν  αρκετά. Και  δεν  αναλώνονται.  Και  κανείς  δεν  είχε  να  κερδίσει  τίποτα  από  μια  διαφορετική  διανομή.
Στην  πραγματική  ζωή   τα  πράγματα  δεν  είναι  καθόλου  έτσι. Οι  πόροι  είναι  περιορισμένοι. Αυτό  το  οποίο  θα  «δοθεί»  σε  σένα  για  να  καλύψεις  τις  ανάγκες  σου  θα  αφήσει   ακάλυπτο  κάποιον  άλλο  γι  αυτές  που  θεωρεί  δικές  του  ανάγκες. Και  το  ποιες  είναι  οι  ανάγκες  σου  και  το  ποιες  είναι  οι  ανάγκες  του  άλλου  δεν  είναι  καθόλου  αυτονόητο  όπως  στην  ιστοριούλα  των  δύο  σκίτσων.
Και  στην  πραγματική  ζωή  υπάρχει  και  κάτι  ακόμα.  Οι  -πεπερασμένοι    επαναλαμβάνω  –  πόροι   πρέπει  να  διανεμηθούν  κατά  τέτοιο  τρόπο,  ώστε  όχι  μόνο  να  καλυφθούν  τρέχουσες   ανάγκες , αλλά  και  να  δημιουργηθούν  συνθήκες,  ώστε  αυτοί  οι  πόροι   ή  και  περισσότεροι  να  αναπαραχθούν  και  να  καλύψουν  και  τις  αυριανές  ανάγκες. Το  έχω  ξαναγράψει  αλλά  μου  αρέσει  πολύ  και  το  επαναλαμβάνω :  Το  πως  διανέμεται  σήμερα  ο  παραγόμενος  πλούτος  καθορίζει  και  το  εάν  και  πόσος  πλούτος  θα  παραχθεί  αύριο.
Συνοψίζοντας….  η  ιστορία  με  τα  δύο  σκίτσα  δεν  μπορεί να  μας  διδάξει  τίποτα …. μήτε  περί  ισότητας, μήτε  περί  δικαιοσύνης.  Μας  διδάσκει  το  πόσο  «πιασάρικοι»   είναι  οι  απλουστεύσεις και   οι  ατάκες .  Ασε  που  το  παιδάκι  ανεβασμένο  στα  δυο  κασόνια –  δυο  φορές  το  ύψος  του –  μπορεί  να  ενθουσιασθεί   (συμβαίνει  και  στο  μπειζμπολ) σε  καμμιά  φάση  και  να  γκρεμοτσακιστεί. (Λάθος  χρήση  πόρων;  🙂  )
ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

 

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s