«Η επιστολή του 16χρονου αριστούχου που συγκλόνισε … μπλα, μπλα ,μπλα «

Η  ΟΛΜΕ  απηύθυνε   μια  ανοιχτή  επιστολή  ( http://www.naftemporiki.gr/story/650963) προς  τους  μαθητές  και  τις  μαθήτριες  ζητώντας  συμπαράσταση  στον  αγώνα  της  για  να  ανατραπούν  οι πολιτικές  της  κυβέρνησης. Κάποιος  16χρονος  μαθητής    έστειλε  κι  αυτός   ένα  γράμμα   (έγινε  ήδη  δημοφιλές  στο  διαδίκτυο) που  δηλώνει  την  αγωνιστική  του  συμπαράσταση (http://www.enikos.gr/society/144208,Sygklonizei_h_epistolh_16xronoy_aristoyx.html ). Βρήκα  και  μια   κοροϊδευτική    παραλλαγή  της  επιστολής  ( http://dexiextrem.blogspot.gr/2013/05/blog-post_26.html ) Είπα  κι  εγώ  μα  μην λείψω  από  τον  κακό  χαμό  των  επιστολών  που  γίνεται  στο  διαδίκτυο  και  να  γράψω  δυο  λόγια  στον  16χρονο  και  αριστούχο  μάλιστα  μαθητή.

Αγαπητέ  Κώστα

Κατ΄ αρχήν  συγχαρητήρια  για  τους  βαθμούς  που  φαντάζομαι  τους  κέρδισες  με  κόπο  και  θυσίες. Κόπο  και  θυσίες  που  κατέβαλαν  και  οι  δυο  χρόνια  μεγαλύτεροι  από  σένα  μαθητές  που  σε λίγες  μέρες  θα  δώσουν  Πανελλαδικές , αυτές   που απειλούν  να  τινάξουν  στον  αέρα  οι  συνδικαλιστές  της  ΟΛΜΕ   στους  οποίους  συμπαραστέκεσαι.  (Ο  διαχωρισμός  συνδικαλιστών  της  ΟΛΜΕ  από  τους  καθηγητές  είναι απόλυτα  συνειδητός).

Δυστυχώς  τα  20άρια  σου  δεν  είναι  επαρκή  για  να  έχεις  στα  16  σου  όλες  αυτές  τις  χαζοχαρούμενες  βεβαιότητες  που παραθέτεις  στην  επιστολή  σου.  Ακόμα  χειρότερα   δεν  ανταποκρίνονται    ούτε  στην  απελπιστικά  «ξύλινη»  γλώσσα που  χρησιμοποιείς. Συμπερασμα;   Είσαι  μια  ένδειξη  ότι  το  εκπαιδευτικό  μας  σύστημα  πάσχει ! Από  την  άλλη  βέβαια  η  επιστολή  σου   θα  σου  εξασφαλίσει  την  απαραίτητη  δημοσιότητα,  ώστε  με  αυτήν  προίκα     να   φτιάξεις  το  μέλλον  σου.  Μια  χαρά  συνδικαλιστής  θα  γίνεις, μπορεί  να  μην  χρειαστείς  να  δουλέψεις  ποτέ  και  ποιος  ξέρει …. μετά  20 χρόνια  μπορεί  να  γίνεις  … Τσίπρας.

Μπαίνω  στον  κόπο  αυτής  της  «επιστολής»  απλώς  για  να  σου  επισημάνω  ότι    μεταξύ  της  εποχής  της  ΟΥΝΡΑ/UNRRA («OΥΝΤΡΑ»  δεν  υπήρξε  ποτέ)  και  της  σημερινής  εποχής  της  κρίσης  ο  κόσμος  άλλαξε. Αλλαξε  και  η  Ελλάδα  κι  από  την  εποχή  που ο παππούς  σου  πήγαινε  μετανάστης  στη  Γερμανία  σαν  κακοπληρωμένος  εργάτης  φτάσαμε  στην  εποχή  που   από  τη  μια  οι  λίγο  μεγαλύτεροι  από  σένα   φεύγουν  για  να  δουλέψουν  ως  καλοπληρωμένοι  και  περιζήτητοι επιστήμονες  στο  εξωτερικό  κι  από  την  άλλη  η  χώρα  εδώ  και  πολλά  χρόνια  έχει  γίνει  χώρα  υποδοχής   λαθρομεταναστών  που  την  αντιμετωπίζουν  σαν  Γη της Επαγγελίας. Παράλληλα  εδώ  και  επίσης  πολλά  χρόνια    το  βιοτικό  επίπεδο  της  χώρας  απογειώθηκε  κι  έτσι  ακόμα  και  σήμερα  την  εποχή  αυτής  της  κρίσης  που  διεκτραγωδείς   μέσα  από  τα  δήθεν  αγωνιώδη  ερώτήματα  σου   εξακολουθεί   να είναι  από  τα  υψηλότερα  στον  κόσμο. Λόγω  της  μικρής  ηλικίας  σου   δεν  έζησες  τα  τεράστια  βήματα  που  κάναμε  (και  όχι  μόνο  σε  οικονομικό  επίπεδο)  και  δεν  μπορείς  να  κάνεις  τις  συγκρίσεις.  Αυτό  βέβαια   δεν  σε  απαλλάσσει  από  την  υποχρέωση  να  μάθεις. Ιδίως  αν  θέλεις  να  γράφεις  και  «επιστολές».

Φυσικά  δεν  είναι  όλα  όπως  θα  θέλαμε  ούτε  καν  όπως  θα  έπρεπε. Ολως  περιέργως  την  ουσιαστική  ευθύνη γι  αυτό  την  έχουν  νοοτροπίες  που  καλλιέργησαν  μυαλά  σαν  τα  δικά  σου.  Αυτές  οι  νοοτροπίες  κράτησαν  τον  τόπο  πίσω, αυτές  τον  υπονόμευσαν. Αυτές  είναι  που  ακόμα  και  σήμερα  προσπαθούν να  τον  κρατήσουν  στο  τέλμα, να μην  αλλάξει  τίποτα,  να  τον  βουλιάξουν. Ιδια  μυαλά, ίδια  νοοτροπία, ίδια  γλώσσα, ίδιες  πρακτικές, ίδια  συνθήματα. «Εμπρός  να  τσακίσουμε  τυράννους  φασίστες»  όπως  γράφεις. Οι  «φασίστες»  είμαστε  εμείς ,  και  είμαστε  «φασίστες»    και  «τύραννοι»   που  «θα  μας  τσακισεις»,  απλά  επειδή  έχουμε  διαφορετική  άποψη  από  τη  δικιά  σου.

Στα   ειδικότερα   προσχηματικά  και  ενοχλητικά πομπώδη  ερωτήματα  σου  δεν  χρειάζεται  να  σου  απαντήσω  μια  και  τις  απαντήσεις  τις  έχεις ήδη  βρει. Εξ  άλλου   το  «κομμάτι»  σου  ήθελες  να  κάνεις  με  την  επιστολή  σου. Το  έκανες ! Θα  σε  καλέσουν  ίσως  και  στα  κανάλια  θα  σου  πάρουν  και  συνέντευξη. Μια  χαρούλα !

Εμείς  οι  «τύραννοι»   και  οι  «φασίστες»   που  «φταίμε»  για  όσα  μας  καταμαρτυρείς («Οι καθηγητές μου ή ΕΣΕΙΣ τα κάνατε όλα αυτά;;;;» )   και  που  θα  μας  «τσακίσεις»  θα  φροντίσουμε  τον  τόπο  μας – και  τον  τόπο σου-  να  τον  ξαναστήσουμε  στα  πόδια  του, να  τον  αλλάξουμε,  να  τον  κάνουμε  καλύτερο  από  πριν …και  θα  τον  κάνουμε! Θα  βρεις  την  θέση  σου  κι  εσύ  σ΄ αυτόν  τον  τόπο και  πιθανώτατα  θα  υλοποιήσεις  τα  όνειρα  σου  (Αλήθεια  ποια  είναι; Μας  γράφεις  μόνο  τι  ΔΕΝ   ονειρεύεσαι). Πιθανώτατα  οι   νοοτροπίες   που  εκπροσωπείς   -ίσως   και  ο  ίδιος  προσωπικά-  θα  συνεχίσουν  να  μας  ταλαιπωρούν. Τα  έχει  αυτά  η  Δημοκρατία.  Περάσαμε  και  χειρότερα . Θα  τα  καταφέρουμε !

ΑΙΡΕΤΙΚΟΣ-firiki2010

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , . Bookmark the permalink.

7 Responses to «Η επιστολή του 16χρονου αριστούχου που συγκλόνισε … μπλα, μπλα ,μπλα «

  1. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Αισθάνομαι ότι η ιδιαίτερα ειρωνική γλώσσα του δεξιού εξτρεμ, δεν είναι εκείνη που ταιριάζει όταν απευθύνεται κανείς σε ένα δεκαεξάχρονο, ακόμα και αν η γλώσσα του είναι από κόντρα πλακέ θαλάσσης. Είναι καλύτερα να δούμε τα χαρακτηριστικά αυτής της απεργίας και να τα εξηγήσουμε στο δεκαεξάχρονο.

    Πρώτο είναι το γεγονός ότι με την ελάχιστη αυτή αύξηση των διδακτικών ωρών και σε συνδυασμό με τον φθίνοντα αριθμό μαθητών σε πολλά σχολεία, θα χαθούν οργανικές θέσεις διδασκόντων με αναπόφευκτες τις μεταθέσεις αυτών που πλεονάζουν, ακόμα και σε άλλο νομό. Αυτό είναι ιδιαίτερα σκληρό για πολλούς ανθρώπους και δεν χρειάζεται να το σχολιάσω. Θα μπορούσε βέβαια η ΟΛΜΕ να συνεργαστεί για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αλλά κάτι τέτοιο δεν ταιριάζει με τη νοοτροπία της, αφού αρνείται γενικά να δει το πρόβλημα της παράλογης κατανομής των εκπαιδευτικών στα σχολεία. Πριν από μερικά χρόνια είχα ακούσει ότι στο γυμνάσιο ή λύκειο ενός νησιού με 11 μαθητές, υπηρετούσαν 11 καθηγητές, όλοι της πληροφορικής!

    Δεύτερο είναι η αξιολόγηση των καθηγητών, μια παλιά υπόθεση που πριν εφαρμοστεί, θα πρέπει να εξασφαλίζει την έξωθεν καλήν μαρτυρίαν. Κανείς δε μπορεί να αποδεχθεί μια εις βάρος του κρίση, αν ο κρίνων δεν είναι υπεράνω υποψίας. Ούτε όμως είναι δυνατό να αποδεχθεί η κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί είναι υπεράνω κριτικής και αξιολόγησης. Κι εδώ η θέση της ΟΛΜΕ ήταν παρελκυστική σε βαθμό να αναιρείται το μέτρο.

    Υπάρχουν κι άλλα βέβαια, αυτά όμως θεωρώ τα σημαντικότερα. Το θέμα όμως είναι ότι ανεξάρτητα από τη σημασία που έχουν τα παραπάνω για τον κάθε εκπαιδευτικό, η επιλογή της απεργίας πάνω στις εξετάσεις έχει όλα τα χαρακτηριστικά του ωμού εκβιασμού προς το κοινωνικό σύνολο, σε βαθμό που να αίρεται το δίκαιο των αιτημάτων για τα οποία κηρύσσεται η απεργία.
    Εκείνοι πάντως που πραγματικά ωφελούνται από όλη αυτή την ιστορία είναι κυρίως οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ που σίγουρα προσβλέπουν σε αγωνιστικά τρόπαια, εν’ όψει μάλιστα των επερχόμενων εκλογών. Χαμένοι είναι οι καθηγητές, που θα μπορούσαν τα υπαρκτά προβλήματα που ανέφερα και πολλά ακόμα, να τα αντιμετωπίσουν μέσα από πνεύμα κατανόησης και συνεργασίας. Χαμένος τέλος είναι για μια ακόμα φορά και ο δημοκρατικός διάλογος, που όλοι τον επικαλούνται αλλά ελάχιστοι τον εφαρμόζουν.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Για την ανάρτηση στο «δεξί εξτρέμ» μπορώ να συμφωνήσω ότι δεν ενεργεί διδακτικά για τον 16χρονο, αλλά προφανώς δεν είναι αυτός ο στόχος και η επιστολή δεν απευθύνεται σ΄ αυτόν. Ούτε όμως και θεωρώ αποκλειστικό σκοπό κάποιας ανάρτησης τη νουθεσία κάποιου που λέει ό,τι να ΄ναι .
      Για την αύξηση των διδακτικών ωρών είναι όπως τα λες αλλά στην κυβέρνηση δεν είναι μουρλοί και θα ήταν διατεθειμένοι να βάλουν προβλέψεις – πέραν των ήδη υφισταμένων – προκειμένου να επιτευχθεί συμφωνία. Αν πάντως περισσεύουν όπως διάβασα πάνω από 2.000 πληροφορικάριοι λογικό το βλέπω να αναζητήσουν κάποιοι σιγά-σιγά αλλού το μέλλον τους. Εξ άλλου .εχω την αίσθηση πως οι περισσότεροι μάλλον χαμένοι πάνε στο δημόσιο σχολείο.
      Η αξιολόγηση από κάπου , κάπως, κάποτε πρέπει να αρχίσει. Είναι δύσκολη δουλειά αλλά χρειάζεται . Και βέβαια αξιολόγηση πρέπει να είναι συνδεδεμένη εκτός από επιμορφώσεις, καθοδήγηση κλπ και με θετικές ή αρνητικές συνέπειες για τον κρινόμενο. Αυτά που ακουσα προ ημερών να λέει ένας της ΟΛΜΕ : «Στην τάξη κουβεντιάζουμε , κτίζουμε σχέσεις. Αυτά δεν μπορούν να είναι αντικείμενο αξιολόγησης » είναι αστειότητες.
      Στην υπόθεση (που δεν είδαμε το τέλος της ακόμα) δεν νομίζω πως υπάρχουν κερδισμένοι (υπό προϋποθέσεις η κυβέρνηση μπορεί μακροπρόθεσμα να κερδίσει περισσότερα απ΄ όσα θα χάσει )Ούτε καν οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ. δεν μου φαίνονται κερδισμένοι Με την απόφαση περί απεργίας στις Πανελλαδικές κινούνται κόντρα στο λαϊκό αίσθημα και κόντρα νομίζω και στις απόψεις των ίδιων των καθηγητών που εκπροσωπούν. Ούτε η ΑΔΕΔΥ δεν συμπαραστάθηκε. Υπερηφάνως πάντως ανεμίζουν την έγγραφη συμπαράσταση του Κώστα. Δεν είναι και λίγο.

      εκπροσωπούν. Νομίζω πως απομονώθηκαν. Ούτε η ΑΔΕΔΥ ΔΕ

  2. Ο/Η Κ. λέει:

    Ώστε κατά την άποψη του ιδεολογικού αντιπάλου(δεν αναφέρομαι τόσο στον διαχειριστή του ιστολογίου) υπέυθυνοι για τόσο για τη σημερινή κατάσταση αλλά και γενικότερα για το επίπεδο της παρεχόμενης εκπαίδευσης είναι οι εκπαιδευτικοί-καθηγητές στη μέση εκπαίδευση.Κατά τα »άλλα» το περιβάλλον και οι συνθήκες είναι σχεδόν εξαιρετικές,υπάρχει μια άψιγη λειτουργία(!).
    Η υποκρισία-και σε αυτήν την περίπτωση- τόσο των δυνάμεων της συγκυβέρνησης όσο και των αστικών ΜΜΕ έχει υπερβεί κάθε όριο.Δεν είναι η εδώ και δεκαετίες πολιτική διαχρονικά των κυβερνήσεων(συμμορφούμενων και με τις αντίστοιχες κατευθύνσεις από την ΕΕ)που οδήγησε στην ανυπαρξία υποδομών,στην κάκιστη ποιότητα των σχολικών συγγραμμάτων(με συχνά αντιεπιστημονικό περιεχόεμενο),στην συνεχώς επιδεινούμενη θέση των εκπαιδευτικών(και μέσω της διάλυσης κατ’ουσίαν των εργασιακών σχέσεων,με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις και μεταθέσεις σε πανελλαδικό επίπεδο και τη συρρίκνωση κατά πολύ των αποδοχών),πρόσφατα στη μείωση του αριθμού των σχολικών μονάδων και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα,στη »καθιερωμένη» έλλειψη αρκετών εκπαιδευτικών ακόμα και βασικών ειδικοτήτων(μάλιστα ειδικά το φετινό έτος έχουν χαθεί χιλιάδες διαδακτικές ώρες καθώς αρκετές θέσεις δεν καλύφθηκαν ποτέ!) κοκ;Σε συνδυασμό με την συστηματική πολιτική της υποχρηματοδότης(η οποία και δεν οφείλεται στην ανάγκη »δημοσιονομικών προσαρμογών» αλλά έχει άλλη στόχευση και ξεκινά η εφαρμογή της αρκετά πριν την εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης).Παράλληλα-χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι δεν υπάρχει ανάγκη σπουδών,απλώς είναι η υπαρκτή πραγματικότητα που επηρεάζει σε μέγιστο βαθμό-ακόμα και οι επιτυχόντες κυρίως από οικογένειες λαικών στρωμάτων θα έχουν να αντιμετωπίσουν ένα πολύ αυξημένο κόστος σπουδών στο οποίο αρκετοί δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν.Χωρίς να αγνοεί κανείς και τις συνθήκες που επικρατούν με πολύ υψηλά ποσοστά ανεργίας και ουσιαστική εξαφάνιση των εργατικών κατακτήσεων/διακαιωμάτων.
    Στο θέμα της συγκεκριμένης επιστολής.Κατ’αρχάς οι λεκτικές ακροβασίες περί »δημοκρατικότητας» δεν καταλαβαίνω με ποιο τρόπο σχετίζονται.Και ο τρόπος που άλλο ιστολόγιο αντιμετώπισε την εν λόγω επιστολή είναι θλιβερός και επιεικώς απαράδεκτος(χωρίς ομολογώ να έχω διαβάσει τη σχετική ανάρτηση,αν και δεν χρειάζεται).Σε κάθε απεργιακή κινητοποίηση,εργατική και λαική διεκδίκηση κυριολεκτικά με συγκεκριμένο σχεδιασμό οι εκπομπές των αστικών συγκροτημάτων στα ΜΜΕ(και με δημοσιεύματα και με πολλούς άλλους τρόπους)κατακλύζονται από δηλώσεις αντιτιθέμενων και »πληττόμενων».Με συνεχείς ανακρίβειες και κυρίως με την προσπάθεια να καλλιεργηθεί η εντύπωση ότι εκφράζουν και την πλειονότητα του αντίστοιχου κλάδου!Σε μόνιμη βάση.Δηλαδή τώρα ενόχλησε η διάδοση μιας επιστολής από την »άλλη πλευρά»;Έπρεπε να συνεχίζεται αδιάκοπα το υποκριτικό ενδιαφέρον εκ μέρους κυβερνητικών παραγόντων και αστικών ΜΜΕ;Διότι οπωσδήποτε υπάρχει πλιεοψηφικά ή μειοψηφικά-δεν γνωρίζω ακριβώς ούτε κανείς μπορεί να γνωρίζει-αλλά σίγουρα είναι υπαρκτή και η τάση υποστήριξης προς τις απεργιακές κινητοποιήσεις.Διαπιστώνω,κατά την προσωπική μου άποψη πάντοτε,ότι με ρεαλισμό ο συγκεκριμένος μαθητής(ελπίζω και αρκετοί ακόμα)γνωρίζει-έστω και αν δεν μπορεί να το τεκμηριώσει σε θεωρητικό επίπεδο΄όπως ένας ενήλικας-πλήρη επίγνωση της πραγματικότητας και της θέσης στην οποιά βρίσκεται και ο ίδιος και τα μέλη της οικογένειάς του.Και μόνο για αυτό είναι αξιέπαινη η προτωβουλία που έλαβε.Σε αντίθεση με άλλους που τρέφουν μια σειρά αυταπάτες(λόγω και του περιβάλλοντός τους βέβαια)για »κοινωνική ανέλιξη» κλπ,επηρεασμένοι-ας το χρησιμοποιήσω και εγώ,αν και δεν είναι απόλυτα ορθός ο όρος- από (νεο)φιλελεύθερες αντιλήψεις,που ως τέτοιες δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.Και μια τελευταία παρατήρηση.Επειδή γίνεται ανφορά στη σημερινή ανάρτηση.Στην πραγματικότητα κατά τις προηγούμενες δεκαετίες-και για συγκεκριμένους λόγους που δεν είναι της στιγμής να αναλυθούν-εξελίχθηκε μια σχετική βελτίωση των υλικών όρων και του επιπέδου διαβίωσης αρκετών τμημάτων των εργαζόμενων-όχι όλων-αλλού σε μικρότερο και αλλού σε μεγαλύετερο βαθμό.Ωστόσο οι εργαζόμενοι δεν δέντηκαν κάποιας μορφής »δωρεά».Εργάστηκαν και αγωνίστηκαν παράλληλα.Είναι αδιαμφισβήτη πραγματικότητα ότι κατά τα προηγούμενα χρόνια έχουμε πολύ σημαντική άνοδο της παραγωγής και της παραγωγικότητας των εργαζόμενων-συνεπώς αύξηση στο ,πλεόνασμα κεφαλαίου και στην αποσπώμενη υπεραξία.Εκρηκτική άνοδο της κερδοφορίας και του κύκλου εργασιών των μεγάλων επιχειρήσεων,πολύ μγάλη άυτξηση στο συνολικό ΑΕΠ.Και από την άλλη η αύξηση-υπαρκτή μεν-του επιπέδου των αποδοχών και ευρύτερα των κατακτήσεων και των δικαιωμάτων των εργαζόμενων δεν ήταν αντίστοιχη.Θα ήταν-και αυτό είναι το ζήτημα-μόνο υπό τελείως διαφορετικές συνθήκες.Επίσης αδιαμφισβήτητη πραγματικότητα είναι και η αδιάκοπη αναίρεση του συνόλου των λαικών-εργατικών κατακτήσεων το τελευταίο διάστημα που οδήγησε και σε δραματική μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος-και όχι μόνο.(από τις πλεόν πρόσφατες εξελίξεις των ημερών,η περάτωση της διάρκειας ισχύος της μετενέργειας και η ουσιαστική ολοκλήρωση της απόφασης για πλήρη ανατροπή στα θέματα των ΣΣΕ καθώς και η έκθεση της Ευρωπαικής Επιτροπής η οποία ξεκάθαρα προβλέπει την ανάγκη λήψης 8 δισ. επιπλέον μέτρων για τη διετία 2015-2016).Και το κυριότερο:πρόκειται για μια διαδικασία ανεπίστρεπτη.

    • Ο/Η Νίκος Π λέει:

      Αγαπητέ Κ.
      1. Πουθενά δεν είπα ότι για τα χάλια της Παιδείας φταίνε αποκλειστικά οι καθηγητές, ούτε και πιστεύω κάτι τέτοιο, αντίθετα συμφωνούμε για τα χάλια των βιβλίων, του αναλυτικού προγράμματος κλπ. Αν αυτό κατάλαβες, λυπάμαι αλλά το πρόβλημα είναι δικό σου.
      2. Ασχολήθηκα με δύο βασικά ζητήματα στα οποία εσύ δεν αναφέρθηκες καθόλου. Αν έχεις άποψη, μπορείς να την καταθέσεις.
      3. Το κόμμα σου μέσω του ΠΑΜΕ, ήταν κατά της απεργίας μέσα στις εξετάσεις, με το σκεπτικό ότι οι εκπαιδευτικοί θα έρχονταν σε αντίθεση με την κοινωνία. Διαφωνείς;
      4. Σε παρακαλώ κάνε μια προσπάθεια να μην απαντάς σαν να απευθύνεσαι σε πρωτοετείς κνίτες. Δεν είμαστε.

      • Ο/Η Κ. λέει:

        1.Με συγχωρείς αλλά με το αρχικό σχόλιό μου ήθελα να κάνω μια πιο γενική τοποθέτηση.Συνεπώς δεν ήθελα να απαντήσω ευθέως τουλάχιστον σε κάποιο άλλο σχόλιο.
        2.Δεν απάντησα για τον παραπάνω λόγο.Πάντως για το ζήτημα της λεγόμενης αξιολόγησης θα έκανα να μια σύντομη παρατήρηση.Κατ’αρχάς-και σκόπιμα καλλιεργούνται κυρίως από την πλευρά της συγκυβέρνησης συγχύσεις-τα ζητήματα της αξιολόγησης δεν έχουν καμιά σχέση με θέματα όπως η έγκαιρη προσέλευση,η τήρηση του ωραρίου,η αποφυγή κατάχρησης των προβλεπόμενων αδειών κοκ.Πολύ απλά διότι τα θέματα αυτά ρυθμίζονται από τον ισχύοντα Δημοσιουπαλληλικό Κώδικα(και μάλιστα πολύ αναλυτικά και με αρκετά αυστηρές απειλούμενες πειθαρχικές κυρώσεις.Πιο σύντομα οι περισσότεροι σχημάτισαν τη αντίληψη ότι μέσω αξιολόγησης ο σκοπός είναι η βελτίωση του επιπέδου των εκπαιδευτικών κλπ.Προφανώς η διαδικασία αυτή δεν έχει σχέση με τα παραπάνω.Εξετάζουμε λοιπόν από ποια πηγή θεσμοθετείται,σε ποιο πλαίσιο,με ποια στόχευση.Είναι δυνατόν την ίδια στιγμή που η διαχρονική πολιτική έχει δημιουργήσει τόσα προβλήματα να »ενδιαφέρεται» γαι αξιολόγηση με στόχο την ουσιαστική βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας;Σε καμιά περίπτωση.Που αποσκοπεί;Στη δημιουργία πειθήνιου και υποταγμένου προσωπικού,στην ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων.Τα κριτήρια που τίθενται το αποδεικνύουν.Λειτουργία της εκάστοτε σχολικής μονάδας »αυτονομημένα» που θα πρέπει η ίδια να εξασφαλίζει »οικονομικούς πόρους» κοκ.Στην πλεινότητά τους ούτε οι ίδιοι οι καθηγητές έχουν αντιληφθεί το βάθος των προωθούμενων ανατροπών με σημαντικές ευθύνες να βαρύνουν τις συνδικαλιστικές ηγεσίες.
        3.Το ΚΚΕ,όπως και οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών δεν εναντιώνονται στην απεργιακή κινητοποίηση,όπως αμέσως »συμπέραναν» οι δυνάμεις των »Συσπειρώσεων»(ΣΥΡΙΖΑ) κλπ.Εξάλλου συμμετέχουν και οργανώνουν και απεργίες σε κλάδους/τομείς που μειοψηφούν.
        Το κύριο ζήτημα είναι η ουσία των αιτημάτων.Αιτήματα που περιορίζουν και εντοπίζουν την αιτία της σημερινής επίθεσης στην »μνημονιακή πολιτική»,που συσκοτίζουν τις βαθύτερες αιτίες και περιορίζονται στην »καταγγελία» της αυστηρής »δημοσιονομικής πολιτικής»,από σ.παρατάξεις που καθοδηγούνται από στελέχη της εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς που στήριξαν και ωφελήθηκαν από κρίσιμες κυβερνητικές επιλογές προφανώς όχι μόνο δεν ενισχύουν την όποια κινητοποίηση αλλά την οδηγούν σε εκφυλισμό.Από εκεί και πέρα τίθεται το ζήτημα της μορφής που θα λάβει και ο εν λόγω απεργιακός αγώνας.Η φαινομενικά »υπερεπαναστατική» πρακτική που επέδειξε η πλειοψηφία στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ μόνο τέτοια δεν είναι.Με ποια βάση καλείται ο κλάδος να συμμετέχει σε τέτοιας μορφής κινητοποίηση;Όταν όλο το προηγούμενο διάστημα η συμμετοχή δεν δικαιολογούσε μια ανάλογη απόφαση.Η προχειρότητα είναι εμφανής.Και μάλιστα η πλειοψηφία του Δ.Σ. γνώριζε ότι σε περίοδο εξετάσεων οι πιέσεις που θα ασκούνταν θα ήταν ακόμα πιο ισχυρές.Απροετοίμαστος,συνεπώς,ο κλάδος.Και μάλιστα την ίδια στιγμή η αντίστοιχη πλειοψηφία-συγκροτούμενη από τις ίδιες δυνάμεις-στο Δ.Σ. της ΔΟΕ απέρριπτε πρόταση εκ μέρους του ΠΑΜΕ για κοινές κινητοποιήσεις!
        Αντίθετα οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών πρότειναν(μια πρόταση που κατατίθεται και συζητείται)την πραγματοποίηση 48ωρης απεργίας για 16 και 17 Μάη και στη συνέχεια εκ νέου διεξαγωγή συνελεύσεων των τοπικών ΕΛΜΕ και των προέδρων των ΕΛΜΕ όπου με βάση και το επίπεδο της συμμετοχής θα αποφάσιζαν τις περαιτέρω ενέργεις.Θεωρούν απαραίτητη προυπόθεση την ενεργητική συμμετοχή και των δασκάλων και την συμπαράσταση από μαθητές και από τις οργανώσεις των γονέων.Συνολικά το ΠΑΜΕ σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα δεν υιοθετεί φαινομενικά »ριζοσπαστικά ή επαναστατικά» συνθήματα και πόσω μάλλον μορφές όπως η απεργία διαρκείας που εύκολα και ανακόλουθα θέτουν άλλες δυνάμεις.Τόσο η απαράδεκτη αποδοχή της σημερινής κατάστασης ως αναλλοίωτης και του αρνητικού συσχετισμού όσο και η απόλυτη αναντιστοιχία και απομάκρυνση από τις δεδομένες συνθήκες οδηγούν αναπόφευκτα σε ήττα.
        4.Δεν καταλαβαίνω τι εννοείς.

  3. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Αγαπητέ Κ
    Θέτεις με τα σχόλια σου πολλά θέματα η ενασχόληση με τα οποία απαιτεί ένα μικρό … σύγγραμμα. Αναγκαστικά συνοπτικά:
    1 Προφανώς οι συνθήκες στα σχολεία δεν είναι εξαιρετικές. Εν τούτοις με πολύ χειρότερες συνθήκες ( μεΓαλύτερες τάξεις, απόσταση σχολικών μονάδων από την κατοικία, έλλειψη άλλων προσβάσεων στη γνώση κλπ) θεωρώ ότι παλιότερα παραγόταν σημαντικότερο εκπαιδευτικό έργο. Τι άλλαξε; Η νοοτροπία ! Το εκπαιδευτικό σύστημα πήρε την κατεύθυνση της διευκόλυνσης του διδάσκοντος και του διδασκομένου, όχι όμως της διευκόλυνσης προκειμένου ο μαθητης να εκπαιδευθεί αποτελεσματικότερα αλλά της διευκόλυνσης απλώς για να περνάμε όλοι «χαλαρά» !
    2 Το ισχυρότερο όπλο στα χέρια του κράτους για την καταπολέμηση ανισοτήτων και για να δίνονται όσο το δυνατόν πιο ίσες ευκαιρίες σε όλους είναι ένα καλό, ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟ, δημόσιο σχολείο. Οχι ένα δημόσιο σχολείο που διευκολύνει απλώς να το τελειώσεις. Νομίζω ότι αυτό δεν εχει συνειδητοποιηθεί ούτε από την Αριστερά.
    3 Σχετικά με την επιστολή η οποία απορείς γιατί «ενόχλησε» επισημαίνω ότι Δημοκρατία έχουμε καθένας λέει ό,τι θέλει αλλά κανένας δεν είναι και υπεράνω σχολιασμού.
    Δεν κατάλαβα καλά αν «κατηγορούμαι » για κάποιες «λεκτικές ακροβασίες περί δημοκρατικότητας» , αν πάντως είναι έτσι δεν βλέπω καμμιά ακροβασία. Σε μια Δημοκρατία είναι σύνηθες και επιτρέπεται να λέει κάποιος ακόμα και 16χρονος «Εμπρός να τσακίσουμε φασίστες τυράννους» εννοώντας μια δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση, τους υποστηρικτές της κλπ Ηπροτροπή του όμως κάτι λέει για την «ιδιαιτερότητα» της σχέσης του με την Δημοκρατία.
    Εσύ βλέπεις ο μαθητής να έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης του, εγώ πάλι θεωρώ ότι δεν έχει πάρει χαμπάρι που πατά και που βρίσκεται και γιατί . Απόψεις είναι αυτές, αλλά τόσες βεβαιότητες στα 16 σου…;;;;;; Εμένα μου μοιάζει αρρωστημένο.
    4 Σχετικά με την άνοδο του βιοτικού επιπέδου στη χώρα μας που κι εσύ παραδέχεσαι , φυσικά δεν υπήρξε «δωρεά» φυσικά και ήταν αποτέλεσμα μεγάλης και οργανωμενης προσπάθειας φυσικά και ήταν κάτι που επετεύχθη στα πλαίσια συγκεκριμένου πολιτικοοικονομικού συστήματος (για να μην μπλέκουμε με όρους ας το πούμε «Δυτικοευρωπαϊκό»). Δεν είσαι ικανοποιημένος με τα αποτελέσματα του -πιθανώς ούτε κι εγώ (αλλά για διαφορετικούς λόγους) – αλλά το γεγονός είναι ότι άλλα κάθετα αντίθετα πολιτικοοικονομικά συστήματα είχαν πολύ-πολύ-πολύ χειρότερα αποτελέσματα και με τραγικό ανθρώπινο κόστος.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s