Ανάλεκτα («Αντιρατσιστικό»)

Τα  σημερινά   «ΑΝΑΛΕΚΤΑ»   όπως  βλέπετε    είναι  αποκλειστικά  αφιερωμένα   στο  λεγόμενο  «αντιρατσιστικό»  Διαφορετικές  οπτικές  από  ανθρώπους  διαφορετικών  προσανατολισμών Αν  δεν  μπορέσετε  να  διαλέξετε  οπτική  ίσως  μια  προσπάθεια  ανάμειξης  θα  βοηθήσει. Μέχρι  τη  Δευτέρα  που  είναι  η  συνάντηση  των  τριών  αρχηγών  για  το  θέμα    θα  το  ξανασυζητήσουμε  το  «αντιρατσιστικό»

Σ Τσακυράκης   ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ  ΚΑΙ  ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ  ΤΟΥ  ΛΟΓΟΥ  «…Σταθερή βάση για την απαγόρευση του μισαλλόδοξου λόγου μπορεί να αναζητηθεί μόνο όταν στοιχειοθετείται άμεσος και επικείμενος κίνδυνος επέλευσης κάποιου κακού. Αυτό συμβαίνει όταν υπάρχει άμεση υποκίνηση σε παράνομες πράξεις ή κατά πρόσωπο λεκτικές επιθέσεις κατά συγκεκριμένων προσώπων. Στις περιπτώσεις αυτές δεν ενδιαφέρει τόσο το περιεχόμενο του μηνύματος όσο μια συμπεριφορά που χρησιμοποιεί τον λόγο ως μέσο για να επιφέρει άμεση βλάβη. Τέτοιες συμπεριφορές, όμως, τιμωρούνται ούτως ή άλλως, ανεξαρτήτως αν ο λόγος (το μέσο) που χρησιμοποιείται είναι μισαλλόδοξος ή όχι…»    http://www.realpolitics.gr/archives/47991/

T Παππάς   ΑΝ ΘΥΜΑΤΟΠΟΙΗΘΕΙ Η  ΧΡΥΣΗ  ΑΥΓΗ  «…Επιπροσθέτως υπάρχει και ο κίνδυνος, ανεξάρτητα από την πρόθεση των εμπνευστών των μέτρων απαγόρευσης, να ηρωοποιηθεί  αυτός που εκφράζει τη διαφορετική γνώμη. Θα επιχειρήσει να εμφανιστεί ως θύμα ενός ανελεύθερου συστήματος και ως γνωστόν το «θύμα» κερδίζει τη συμπάθεια του κοινού. Επίσης, είναι λάθος να πιστεύει κανείς ότι αν κηρύξεις ένα κόμμα παράνομο, αυτό θα εξαφανιστεί….»   http://antilogos-gr.blogspot.com/2013/05/blog-post_1959.html#more

Ν Λιναρδάτος  ΤΟ  ΜΕΓΑΛΟ  ΨΕΜΜΑ  ΤΟΥ   κ ΡΟΥΠΑΚΙΩΤΗ   «…Τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα για τον κ. Ρουπακιώτη αν κάποιος κάνει τον κόπο να διαβάσει αυτή την περιβόητη δεσμευτική απόφαση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Έτσι στο άρθρο 7 αυτής της απόφασης διαβάζουμε ότι «Η παρούσα απόφαση-πλαίσιο δεν συνεπάγεται υποχρέωση των κρατών μελών να λαμβάνουν μέτρα που αντιβαίνουν προς τις θεμελιώδεις αρχές τους σχετικά με την ελευθερία του συνεταιρίζεσθαι και την ελευθερία της έκφρασης, ιδίως την ελευθερία του τύπου και την ελευθερία της έκφρασης σε άλλα μέσα ενημέρωσης, όπως προκύπτουν από τις συνταγματικές παραδόσεις ή τους κανόνες που διέπουν τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις διαδικαστικές εγγυήσεις για τον τύπο ή άλλα μέσα ενημέρωσης….» http://www.blemilo.com/2013/05/blog-post_20.html

Α  Ππαπαγιαννίδης  ΤΡΙΑ  ΑΠΛΑ ΠΑΡΑΓΓΕΛΜΑΤΑ  ΓΙΑ  ΤΟΝ   ΑΝΤΩΝΗ  ΡΟΥΠΑΚΙΩΤΗ «…Υπάρχει κι ένα τέταρτο: προς Θεού!, ό,τι νομοθετείται σε σοβαρά, σε βαριά, σε κρίσιμα ζητήματα κοινωνικής και πολιτικής επιβίωσης – και τέτοιο είναι το ζήτημα του «αντιρατσιστικού» νομοσχεδίου, όπως αρκετά στρεβλά/μονόπλευρα βαφτίστηκε – πρέπει να νομοθετείται επειδή αυτό είναι το σωστό για μας, επειδή έτσι «έδοξε τη Βουλή και τω Δημω» Όχι – ΟΧΙ – επειδή υπάρχει υποχρέωση από την Ευρώπη». Ο πειρασμός να οχυρωνόμαστε στα δύσκολα πίσω από «Ευρωπαϊκές οδηγίες» δεν είναι μόνον δειλία, είναι και υπονόμευση του Ευρωπαϊκού ανήκειν…» http://koinos-topos.blogspot.com/2013/05/blog-post_22.html

Ν  Μπογιόπουλος  ΝΑΖΙΣΤΙΚΟ  ΕΚΤΡΩΜΑ Ο  ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟΣ  «… Ο κ. Ρουπακιώτης έχει τονίσει ότι πρόκειται για ένα νομοσχέδιο που μεταφέρει στο εθνικό δίκαιο την Απόφαση – πλαίσιο 2008/913/ΔΕΥ της ΕΕ (28/11/2008), «για την καταπολέμηση ορισμένων μορφών και εκδηλώσεων ρατσισμού και ξενοφοβίας μέσω του ποινικού δικαίου».Παρακαλούμε την προσοχή σας:Στη συγκεκριμένη Απόφαση της ΕΕ ομολογείται ότι: «Η παρούσα απόφαση – πλαίσιο δεν εμποδίζει κράτος – μέλος να θεσπίζει διατάξεις εθνικού δικαίου με τις οποίες επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής (…) σε εγκλήματα που απευθύνονται εις βάρος ομάδας προσώπων, η οποία προσδιορίζεται βάσει άλλων κριτηρίων εκτός από εκείνα της φυλής, του χρώματος, της θρησκείας, των γενετικών καταβολών ή της εθνικής ή εθνοτικής καταγωγής, όπως είναι αυτά της κοινωνικής θέσης ή των πολιτικών πεποιθήσεων»!http://stergiog.wordpress.com/2013/05/24/%CE%BD%CE%B1%CE%B6%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%AD%CE%BA%CF%84%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

8 Responses to Ανάλεκτα («Αντιρατσιστικό»)

  1. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Έχω μια βαθιά απέχθεια σε νόμους που τείνουν να ποινικοποιήσουν την πολιτική έκφραση, για ένα λόγο όχι νομικό αλλά καθαρά πολιτικό: Οι κοινωνίες χρειάζονται το διάλογο πιο πολύ από τις απαγορεύσεις, αφού μέσω του διαλόγου και μόνο του διαλόγου είναι δυνατό να αντιμετωπιστούν αντικοινωνικές απόψεις και συμπεριφορές και καταπιεστικές ιδεολογίες. Οι περισσότερες κοινωνίες που κατάργησαν την ελεύθερη έκφραση επιβάλλοντας την κυρίαρχη ιδεολογία διά του νόμου, παρήκμασαν και κατέρρευσαν.

    Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι στο όνομα της ελευθερίας του λόγου μπορεί κανείς να προσβάλλει, να απειλεί, να δυσφημεί και να διαβάλλει, υπάρχουν όμως σχετικοί νόμοι και διατάξεις. Οι συνθήκες βέβαια αλλάζουν και νέου τύπου αδικήματα εμφανίζονται, βοηθούσης μάλιστα της τεχνολογίας, θα ήθελα λοιπόν τη δική σου γνώμη σου ως νομικού (και οποιουδήποτε άλλου διαβάζει αυτές τις στήλες) ως προς τις σχετικές ελλείψεις του νομοθετικού μας πλαισίου και τι θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί επ’ αυτού. Προς θεού να μην καταλήξουμε σε ένα νέο νόμο 509/1929, τον γνωστό και σαν ιδιώνυμο.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Νίκο, δεν είμαι νομικός (πήρα πτυχίο Νομικής αλλά το χρησιμοποίησα ελάχιστα και μάλιστα σε θέματα άσχετα με ποινικό, ανθρώπινα δικαιώματα κλπ) και δεν έχω κάποιας αυξημένης εγκυρότητας άποψη για τυχόν ελλέιψεις του νομοθετικού πλαισίου. Ξέρω όμως πχ ότι οι διατάξεις για προτροπή τέλεσης παράνομης πράξης σπανίως εφαρμόζονται. Ξέρω ακόμα πως η δικονομία μας επιτρέπει τέτοια τερτίπια που για κάποια πράγματα πρέπει να κάνεις μεγάλη προσπάθεια για να … καταδικαστείς.
      Διαβάζοντας το λεγόμενο «αντιρατσιστικό» νομοσχέδιο όπως τουλάχιστον διέρρευσε σχημάτισα την άποψη ότι 1 Είναι φτιαγμένο για να «αντιμετωπίσει» την ΧΑ (αυτό από μόνο του είναι πρόβλημα) και καθιερώνοντας ευθύνη του κόμματος για πράξεις στελεχών του (ή ακόμα και για έλλειψη εποπτείας τους) δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε Δένδια να σταματήσει την λειτουργία της. 2 Είναι γεμάτο από αόριστες και προβληματικές έννοιες («εκδήλωση ξενοφοβίας» , «όποιος διεγείρει σε μίσος» κ.α. – ακόμα και το «ρατσισμός» δεν έχει καθόλου αυτονόητο περιεχόμενο ) που ενδεχομένως θα δώσει μπόλικη δουλειά σε δικαστές και δικηγόρους 3 Είναι προβληματικό στο θέμα των γενοκτονιών ιδίως
      αυτών που έχουν «Ελληνικό ενδιαφέρον». 4 Εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μπλέξει οποιονδήποτε πει κακή κουβέντα για τη λαθρομετανάστευση (Δεν θέλω να φανταστώ ως που μπορεί να φτάσει με αυτό το νόμο μια κακοπροαίρεςτη ή εμμονοκή κυβέρνηση).5 Γινονται κάποιες παραλείψεις στις διατυπώσεις πολύ κρίσιμες κατα τη γνώμη μου (πχ Ο 927/79 λέει : «Όστις δημοσίως, είτε προφορικώς, είτε δια του τύπου ή δια γραπτών κειμένων ή εικονογραφήσεων ή παντός ετέρου μέσου εκ προθέσεως προτρέπει εις πράξεις ή ενεργείας δυναμένας να προκαλέσουν διακρίσεις, μίσος ή βίαν κατά προσώπων ή ομάδος προσώπων ΕΚ ΜΟΝΟΥ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ της φυλετικής ή εθνικής καταγωγής των….»,
      Οι νόμοι πράγματι πρέπει να προσαρμόζονται σε νέες συνθήκες που δημιουργούνται. Και νέες συνθήκες έχουμε. Δεν είναι όμως μόνο τα «τσαμπουκαλίκια» της ΧΑ ( Θέλω να πω ότι πχ πριν 30 χρόνια εύκολα χαρακτήριζες κάποιον ρατσιστή αν σου έλεγε «δεν γουστάρω τους Αφγανούς», Σήμερα το σκέφτεσαι λιγάκι γιατί δεν ξέρεις τι εμπειρίες ενδεχομένως έχει)

  2. Ο/Η Dyer λέει:

    Ο αντιρατσιστικός νόμος όπως και να συνταχθεί τελικά έχει μια σημαντική αδυναμία. Με περιοριστικές διατάξεις προσπαθεί να αντιμετωπίσει ένα κοινωνικό φαινόμενο. Ο ρατσισμός έχει σαν γενεσιουργό αιτία την κοινωνική εξαθλίωση. Με τους αλλοδαπούς που ζούμε τώρα, με τους ίδιους ίσως και περισσότερους, ζούσαμε και την «εποχή της ευημερίας» και δεν υπήρχε σχεδόν κανένα ρατσιστικό πρόβλημα. Σχεδόν όποιος ήθελε να εργαστεί, έλληνας ή αλλοδαπός, εργαζόταν και μπορούσε να σχεδιάσει και να ονειρευτεί τη ζωή του. Όταν αυτό το οικοδόμημα κατέρρευσε, τότε ξύπνησε το ζώο που είχαμε μέσα μας. Στους αλλοδαπούς αυξήθηκε η καχυποψία και η εγκληματικότητα και στους ντόπιους η ξενοφοβία και η επιθετικότητα στο διαφορετικό. Όλα είναι ενστικτώδικα χαρακτηριστικά του ανθρώπου που τα προκαλεί η ανάγκη για επιβίωση. Αυτά λοιπόν τα θέματα εμείς θα τα λύσουμε νομοθετικά!!! Είναι σαν να απαγορεύεις την σεξουαλικότητα.

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      Δεν έχεις πολύ ΄’αδικο. Από αυτό όμως φτάνω στο συμπέρασμα ότι αυτό που ζούμε σε πολύ μεγάλο βαθμό ΔΕΝ είναι ρατσισμός. Γιατί «ρατσισμός » σημαίνει : » Δεν σε γουστάρω επειδή είσαι μαύρος/Πακιστανός/ μουσουλμάνος και δεν μ΄ ενδιαφέρει αν είσαι κι ο καλύτερος άνθρωπος του κόσμου» Κι αυτό που ζούμε είναι τελείως διαφορετικό

      • Ο/Η Dyer λέει:

        Οι γενικεύσεις και οι ισοπεδωτικές ομαδοποιήσεις μετατρέπουν τα ένστικτα σε ρατσισμό.

  3. Ο/Η Νίκος Π λέει:

    Ενας ακόμα σύνδεσμος προς χάρη της συζήτησης.
    http://elawyer.blogspot.gr/2013/05/to.html?m=1

    • Ο/Η firiki2010 λέει:

      To πρόβλημα που επισημαίνεται ότι δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς αναφέρει το ΝΣ είναι υπαρκτό.
      Για την επιμονή στο θέμα «εφαρμογή κοινοτικής οδηγίας», επισημαίνω πως μια κοινοτική οδηγία μπορεί να εφαρμοσθεί πιστά με αρκετούς διαφορετικούς τρόπους (Λιναρδάτος και Μπογιόπουλος στα άρθρα τους επισημαίνουν κάποια πραγματάκια) Και προφανώς το θέμα δεν είναι να κάνουμε ένα νόμο απλώς για να εφαρμόσουμε μια Κοινοτική Οδηγία. Το ζητούμενο είναι να κάνουμε ένα νόμο που να μπορεί να εξυπηρετήσει, να λειτουργεί και φυσικά να μην δημιουργεί προβλήματα περισσότερα απ΄ όσα (νομίζει ότι ) λύνει.

  4. Ο/Η firiki2010 λέει:

    Κι εδώ http://dexiextrem.blogspot.gr/2013/05/blog-post_1478.html μπορείτε να βρείτε το πόρισμα της Νομοπαρασκευαστικής

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s